CMS system - Open Source - anbefal?
Fra : Anders Ravn

Dato : 14-04-05 23:10

Hej NG

Hvilket CMS system kan anbefales til en mindre virksomhed? Det skal være
Open Source, da der er tale om et projekt i uddannelsesøjemed. Systemet
skal gerne kunne håndtere CSS, da siderne skal sættes op vha det.
Systemet skal gerne være lavet i PHP - da det er det eneste jeg
nogenlunde forstår noget af.

Der må gerne være rimelig stor frihed mht. designmuligheder.

På forhånd tak.

Mvh,

Anders

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-04-05 23:50

Anders Ravn <news@andersravn.dk> wrote in

> [...]
> PHP - da det er det eneste jeg nogenlunde forstår noget af.

> Der må gerne være rimelig stor frihed mht. designmuligheder.

Du kan evt. tage et kik på www.cmsmadesimple.org

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Jakob

Dato : 15-04-05 07:22

In article <425eea43$0$670$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
news@andersravn.dk says...
> [...]
> Open Source, da der er tale om et projekt i uddannelsesøjemed. Systemet
> skal gerne kunne håndtere CSS, da siderne skal sættes op vha det.

Jeg er lige faldet over www.cssimple.dk

ellers prøv at søge på typo, det er vist et temmeligt avanceret system
der kan rigtigt meget.

http://www.typo3.com/Demo.1245.0.html

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-04-05 07:43

On Fri, 15 Apr 2005 00:10:10 +0200
> [...]

> nogenlunde forstår noget af.
>
> Der må gerne være rimelig stor frihed mht. designmuligheder.

her vil jeg så lige hoppe ind og anbefale det dansk udviklede system
Fundanemt (www.fundanemt.com). Det har brugervenlighed i højsæde men
giver samtidigt stor fleksibilitet.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Jakob

Dato : 19-04-05 08:25

In article <20050419084245.086f066f@lifesuckz.nork.aau.dk>,
kim@schulz.dk says...

> her vil jeg så lige hoppe ind og anbefale det dansk udviklede system
> Fundanemt (www.fundanemt.com). Det har brugervenlighed i højsæde men
> giver samtidigt stor fleksibilitet.

Det ser interessant ud. Hvor besværligt er det at ændre i template filen
i sådan et system. Jeg har ikke den store erfaring med php, men kunne
godt tænke mig et cm system der kunne levere et design ala
http://www.voresoel.dk/main.php?id=70 (bemærk det er ikke mig der
startede tråden :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-04-05 11:58

On Tue, 19 Apr 2005 09:25:15 +0200
Jakob <no@mail.com> wrote:

> [...]
> filen i sådan et system. Jeg har ikke den store erfaring med php, men
> kunne godt tænke mig et cm system der kunne levere et design ala

Det er ikke ret svært. Specielt ikke med et så simpelt design som
voresoel har. Har du problemer er der altid hjælp at hente i
systemets nyhedsgruppe eller via IRC hvor der er en masse der hænger
ud. Alt dette kan du læse mere om på
www.fundausers.org og www.fundanemt.com

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Jakob

Dato : 20-04-05 21:32

In article <20050419125822.79a4f8cc@lifesuckz.nork.aau.dk>,
kim@schulz.dk says...

> [...]
> voresoel har. Har du problemer er der altid hjælp at hente i
> systemets nyhedsgruppe eller via IRC hvor der er en masse der hænger

Tak tak kim, jeg vil kigge på det :0)

--
Venlig hilsen

Jakob