Textbox & Richtextbox
Fra : Robert Larsen

Dato : 14-04-05 13:37

Hej i Gruppen

Håber at der er nogle der kan forklare mig dette her.:

Har lavet en ny visual basic project med en Text1 og en Richtextbox1 Box +
Internet transfer Control 6 .:

Vil så hente Html Koden ned fra web side.

Bruger dette kode (" Er kun for at illustere det ")

Private Sub Form_Load()
Dim UrlString As String

'https://games.tips.dk/DTCF/LNGN_getProgram.do?game=OPEN&sport=ALL
UrlString =
"https://games.tips.dk/DTCF/LNGN_getProgram.do?game=OPEN&sport=ALL"

'http://www.tips.dk/spil/oddset/den_lange/resultater.php?draw=858
'UrlString =
"http://www.tips.dk/spil/oddset/den_lange/resultater.php?draw=858"

Text1.Text = Inet1.OpenURL(UrlString)

RichTextBox1.Text = Inet1.OpenURL(UrlString)

RichTextBox1.SaveFile ("c:\test.txt"), rtfText

End Sub

Når denne kode bliver kørt, virker det som jeg gerne vil
formatering passer i filen c:\test.txt.
Men fandt så fundet ud af at Textbox'en har en begrænsning 65Kb tekst og
ville så bruge richtextbox'en
istedet for.

Hvis så koden er sådan.:

[...]

'^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Text1.Text = Inet1.OpenURL(UrlString)

RichTextBox1.Text = Inet1.OpenURL(UrlString)

RichTextBox1.SaveFile ("c:\test.txt"), rtfText

End Sub

Er Html i Textbox'en ikke i format, men ok i Richtextbox'en, men c:\test.txt
filen der passer formateringen slet ikke.
Skifter jeg så rtfText ud med rtfRTF i .SaveFile. Så kan jeg godt bruge det,
men de danske Æ Ø Å er væk ( Ikke formateret )

Hvad går det galt og er der måske en mulighed for at overskride de 65Kb
Begrændsning i Textbox'en.?

Måske andre muligheder..?

Mvh
Robert

Fra : Agner

Dato : 14-04-05 16:03

"Robert Larsen" <robert@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det, men de danske Æ Ø Å er væk ( Ikke formateret )
>
> Hvad går det galt og er der måske en mulighed for at overskride de 65Kb

Det hænger jo ikke sammen: RichTextBox1.SaveFile ("c:\test.txt"), rtfRTF
-Du vil både gemme filen som .txt og rtfRTF
Ingen parenteser forøvrigt.
Har du prøvet:
RichTextBox1.SaveFile "c:\test.htm"
agner

Fra : Robert Larsen

Dato : 14-04-05 18:44

> Det hænger jo ikke sammen: RichTextBox1.SaveFile ("c:\test.txt"), rtfRTF
> -Du vil både gemme filen som .txt og rtfRTF
> Ingen parenteser forøvrigt.

Er lidt ny i VB, men parenteser har måske ikke nogle betydning.?

> Har du prøvet:
> RichTextBox1.SaveFile "c:\test.htm"

Har jeg, men i starten af html filen er der en masse.:

\par \tab\tab \par \tab\tab

Hvor der længer nede ( Meget langt nede ) er selve Web-Data'er, sådan noget
som Æ Ø og Å er væk.
Hvor å = \'e5
ø = \'f8
æ = \'e6

Og det dur ikke.....

Robert

Fra : Agner

Dato : 14-04-05 20:37

> [...]
>
> \par \tab\tab \par \tab\tab
>
> Hvor der længer nede ( Meget langt nede ) er selve Web-Data'er, sådan

Det må være fordi du læser den gemte fil i en textBox.
Det dur ikke.
RichTextBox1.SaveFile "c:\test.htm"
gemmer filen i rtfRTF format. Det er for fordi SaveFile
gemmer i det format som Default (når man udelader argumenterne
rtfRTF eller RTFText)
Du kan prøve at læse den i en richtextBox eller i Word.
Den kan jo også gemmes som:
RichTextBox1.SaveFile "c:\test.htm", rtfText
Men la være med at læse den i en textBox.
agner