Delphi for .NET
Fra : Yankee's coming!

Dato : 14-04-05 13:26

Hej

Er der nogen herinde der har prøvet Delphi for .NET (fra Borland Studio
2005), og som kan fortælle om sine erfaringer med det?

Fra : Jan Mølgaard

Dato : 14-04-05 19:00

Hej !

Jeg har i en periode brugt Delphi .NET (8) Det har krævet noget tid at lære
klasser/funktioner, men egentlig ikke det store problem. .NET
klassebibliotek virker logisk (efter et stykke tid).

Jeg har ikke oplevet problemer som jeg mener kan tilskrives Delphi i forhold
til .NET. Jeg overvejer dog seriøs at skifte til C#. Dette skyldes at næsten
alt dokumentation og eksempler er skrevet i C#, og har derfor alligevel
måtte lære C# syntaks. Egentlig kan jeg godt lide C#. Hvis du vil i gang med
..NET, så overvej C#. (Jeg ønsker ikke at starte en diskussion i gruppen!)

Måske andre kan bekræfte at Delphi 9.0 indeholder både en pascal og C#
compiler.

Jan Mølgaard

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-04-05 21:42

"Jan Mølgaard" <spam@hexdata.dk> wrote in message
> Måske andre kan bekræfte at Delphi 9.0 indeholder både en pascal og C#
> compiler.

Ja, Delphi (win32), Delphi (.NET) og C#. I næste Delphi vil der endda også
være en C++ med i pakken.

Hilsen
Uffe