CMS valg
Fra : Jan Nielsen

Dato : 14-04-05 09:46

Hejsa

Jeg skal til at konstruere en portal og vil til dette gerne bruge et open
source CMS. Jeg har bla. kigget på og testet flg.:
-Geeklog
-PHP-Fusion
-Drupal
-Mambo
-phpwcms

Det er begrænset hvor meget jeg har testet.

Jeg ligger vægt på: brugervenlighed, hastighed, dansk sproget, der må gerne
være templates at vælge mellem, dynamisk.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge og hvilke faldgrupper der er. Er der
nogle af jer med erfaring der kan hjælpe lidt?

Mvh.
Jan

Fra : Thomas Jari

Dato : 14-04-05 10:15

On Thu, 14 Apr 2005 10:45:48 +0200, "Jan Nielsen" <bbc2000dk@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg skal til at konstruere en portal og vil til dette gerne bruge et open
>source CMS. Jeg har bla. kigget på og testet flg.:

Jeg har erfaring med mambo CMS. Synes det funker ret godt. desuden er
der et kæmpe community til at støtte produktet. Du kan altid få hurtig
hjælp, hvis du har et problem.

Thomas Jari
Alt Webdesign I/S
http://www.altwebdesign.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 12:47

"Jan Nielsen" <bbc2000dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal til at konstruere en portal og vil til dette gerne bruge et open
> source CMS. Jeg har bla. kigget på og testet flg.:

Mambo fungerer efter min mening rimeligt godt. Der er netop mulighed for
dansk sprog, vælge mellem templates og så er det ret nemt at gå til efter
min mening.

Brugte det til www.cyclenet.dk (som jeg siden har afhændet)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-04-05 14:50

Per A wrote:

> Mambo fungerer efter min mening rimeligt godt.
>
> Brugte det til www.cyclenet.dk

Er det, hvad Mambo kan præstere:

<http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.cyclenet.dk/> ?
400+ fejl alene på forsiden.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 14-04-05 15:01

Erik Ginnerskov wrote:
> Er det, hvad Mambo kan præstere:
>
> <http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.cyclenet.dk/> ?
> 400+ fejl alene på forsiden.

man skal ikke kaste med sten...
http://validator.w3.org/check?uri=ginnerskov.frac.dk

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------

Fra : Jacob Atzen

Dato : 14-04-05 15:36

On 2005-04-14, Ulrik Nielsen <un.spam@tiscali.dk> wrote:
> man skal ikke kaste med sten...

Det skal man da, man skal bare ikke blive sur når andre kaster igen

- Jacob Atzen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-04-05 16:05

Ulrik Nielsen wrote:

> man skal ikke kaste med sten...
> http://validator.w3.org/check?uri=ginnerskov.frac.dk

Du kan da ikke forlange, at validatoren skal validere en side efter en
ufuldstændig url! Min private hejmmeside validerer skam fint:

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//ginnerskov.frac.dk/
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A//ginnerskov.frac.dk/

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 15-04-05 08:12

Erik Ginnerskov wrote:

> Du kan da ikke forlange, at validatoren skal validere en side efter en
> ufuldstændig url! Min private hejmmeside validerer skam fint:

> [...]

usp, hehe... sorry :)

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 19:33

> Er det, hvad Mambo kan præstere:
>
> <http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.cyclenet.dk/> ?
> 400+ fejl alene på forsiden.

Ja, nu har jeg kun vurderet det på hvad mine øjne kunne se, men der er sørme
da godt nok en del fejl der!

Fra : Søren Reinke

Dato : 14-04-05 17:53

Jan Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge og hvilke faldgrupper der er. Er der
> nogle af jer med erfaring der kan hjælpe lidt?

'dansk sproget' ? Tænker du på admin delen ? Eller på sitet du vil lave ?

hvis det ikke er et krav skal du tage og kigge på Xoops.org det er det
bedste open source CMS jeg har fundet, anvender det selv på flere sites.

--
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com/ - dit gratis dykkermagasin på nettet