ang. loginscript
Fra : Christoffer

Dato : 13-04-05 18:42

har problemer med noget login...
I kan prøve at oprette jer med test/test på
www.dkmother.frac.dk/site/profiler.php

Som i kan se sker der intet..?!

mit login ser sådan her ud:
<?php
session_start();

if(!isset($_SESSION['inlogged'])) {

$username = addslashes($_POST['brugernavn']);
$password = addslashes($_POST['password']);
include "config.php";
mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);
mysql_select_db($mysql_db);

$sql = "SELECT count(*) as count FROM bruger ".
"WHERE brugernavn='$username' ".
"AND password='$password'";
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_assoc($res);
if( $row['count'] == 1 ) {
$_SESSION['brugernavn'] = "$username";
$_SESSION['inlogged'] = true;
$_SESSION['userlevel'] = "$res[0]";
print "";
} else {
print "";
$res = mysql_query("SELECT userlevel FROM bruger WHERE
brugernavn='$username'") or die(mysql_error());
$userlevel = mysql_fetch_row($res);
}
} else {
print '';
}

?>

og login-formen..

<?php
include "config.php";
mysql_connect($mysql_host, $mysql_user,
$mysql_pw);
mysql_select_db($mysql_db);
$userlevel = mysql_query("SELECT count(*) as
userlevel FROM bruger
WHERE brugernavn = '$_SESSION[brugernavn]'");

if($userlevel == "1") {
require("/com/levels/level1.php");
}
if($userlevel == "2") {
require("/com/levels/level2.php");
}
if($userlevel == "3") {
require("/com/levels/level3.php");
}
ELSE {
print "
<form method='post' action=''><input type='text'
name='brugernavn' value='brugernavn'><br><input type='password'
name='password' value='password'>
value='aktiver'><input style='background-color: #333333; font-family:
Tahoma;' type='submit' name='login' value='login'></form>
href='/com/opret.php'>Opret MDKBruger</a>"
;}
?>

Vil sige at det ligger på en og samme side og at det har virket indtil nu,
hvor jeg har lagt lagt det fra min egen server over til frac.

Har jeg overset en vigtig detalje nogen steder?

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-04-05 00:44

> Vil sige at det ligger på en og samme side og at det har virket indtil nu,
> hvor jeg har lagt lagt det fra min egen server over til frac.
>
> Har jeg overset en vigtig detalje nogen steder?

Kan ikke lige umiddelbart overskue koden.

Prøv evt. at lægge koden ud på serveren med endelsen.phps

P.S. Kig i dine nyheder. Jeg har lige oprettet en nyhed

--
Benny

Fra : Christoffer

Dato : 14-04-05 13:56

> Kan ikke lige umiddelbart overskue koden.
Har jeg hørt før, og prøver desperat at gøre noget ved det..

http://www.dkmother.frac.dk/site/test.phps << Hermed gjort

> P.S. Kig i dine nyheder. Jeg har lige oprettet en nyhed
Hvordan blev du logget ind?!

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-04-05 14:12

Christoffer wrote:

> Hvordan blev du logget ind?!

http://www.dkmother.frac.dk//com/levels/level3.php

Den checker ikke på, om jeg er oprettet.

Du linker selv til siden i din kode

--
Benny

Fra : Christoffer

Dato : 14-04-05 14:34

> http://www.dkmother.frac.dk//com/levels/level3.php
>
> Den checker ikke på, om jeg er oprettet.
>
> Du linker selv til siden i din kode
hov.. havde jeg ikke lige tænkt igennem...

Fra : Martin

Dato : 14-04-05 03:01

Christoffer wrote:
> har problemer med noget login...
> I kan prøve at oprette jer med test/test på
> www.dkmother.frac.dk/site/profiler.php
[SNIP]

Er databasen oprettet og tabellerne i den?
brug www.pastebin.dk når du skal vise en masse kode

Fra : Christoffer

Dato : 14-04-05 15:52

> Er databasen oprettet og tabellerne i den?
ja