menu over iframe? hjælp
Fra : Kasper Rasmussen

Dato : 13-04-05 10:53

hej.

jeg er igang med ata kode en drop down menu i javascript.
Problemet er bare at den ligger i en IFRAME for sig, og når man
så fører musen henover menuen, åbner undermenuerne UNDER, IFRAMEN
der ligger lige nedenunder. Se mit problem her:
http://www.rasmussen201.dk/bossen-hansen/default.html

Håber i vil hjælpe mig.

Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-04-05 12:52

Kasper Rasmussen skrev:

> [...]
> Problemet er bare at den ligger i en IFRAME for sig, og når man
> så fører musen henover menuen, åbner undermenuerne UNDER, IFRAMEN

Løsning: Drop dine rammer. Du kan ikke få en menu til at gå ud af det
rammeområde som browseren har tildelt det. Generelt er rammer også en
problematisk ting at bruge på hjemmesider - og jeg kan ikke se nogen
grund til at du skulle have brug for dem på den side du henviser til.

Se evt. siden her: <http://www.html-faq.dk/2009.asp>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-04-05 13:12

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Løsning: Drop dine rammer.

Obruger en menu, der virker i alle browsere, den der er nu vises
ikke i nyere operaversioner.
--
Knud

Fra : gc

Dato : 13-04-05 13:26

> [...]
> så fører musen henover menuen, åbner undermenuerne UNDER, IFRAMEN
> der ligger lige nedenunder. Se mit problem her:

Hvad med denne her menu !
http://www.burmees.nl/menu/menus.htm

Den kan, og den er gratis.

/gert

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-04-05 13:59

gc skrev:

>Den kan, og den er gratis.

Dur ikke - jo i IE.
--
Knud

Fra : gc

Dato : 13-04-05 14:14

> Dur ikke - jo i IE.
> --
Er det ikke kun opera den ikke dur i ?

/gert

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-04-05 14:26

gc skrev:

>Er det ikke kun opera den ikke dur i ?

Ved jeg ikke, har pt kun Opera og IE installeret.

Men det, at den ikke dur i Opera er, for mig, nok til at sige dur
ikke.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-04-05 16:16

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Ved jeg ikke, har pt kun Opera og IE installeret.

Den virker fint i Firefox. Vedr. Opera står der følgende på FAQ-siden:

The menu does not support Opera.
The menu cannot support Opera since Opera does not support the dynamic
creation of elements.

Men jeg kan nu godt se menuerne i toppen med Opera (7.54) herfra.
Højrekliksmenuen virker ikke - hvad der ikke er overraskende, da Opera
vist slet ikke tillader at man fifler med den slags (udmærket valg).

I Firefox virker højrekliksmenuen, men man får også den normale
højrekliksmenu - så i praksis er det ikke en køn løsning.

> Men det, at den ikke dur i Opera er, for mig, nok til at sige dur
> ikke.

Hvis menuen ikke nedgraderer pænt, er det diskvalifikationsgrund i mine
øjne.

Noget andet er så at jeg har svært ved at tage en side seriøst når den
præsenterer sig med sådan en uskøn blanding af farver, billeder og
skrifter.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : gc

Dato : 14-04-05 12:55

> Noget andet er så at jeg har svært ved at tage en side seriøst når den
> præsenterer sig med sådan en uskøn blanding af farver, billeder og
> skrifter.

Helt enig !
Men menuen virker nu ganske udemærket i alt fald i IE.
Jeg har selv brugt den på min side www.tcmaskinfabrik.dk
inden jeg gik over til iframe og CSS.

Fra : gc

Dato : 14-04-05 12:50

> Men det, at den ikke dur i Opera er, for mig, nok til at sige dur
> ikke.
> --
øhh, ok.
Nu er det vist nok en side der primært henvender sig til erhverv.
Jeg tror ikke der er mange erhvers PC'er der bruger andet end IE.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 14-04-05 22:23

"gc" <gertc@msn.com> skrev i en meddelelse

> øhh, ok.
> Nu er det vist nok en side der primært henvender sig til erhverv.
> Jeg tror ikke der er mange erhvers PC'er der bruger andet end IE.

Det har du sikkert ret i, men derfor må andre også gerne kunne se siden.
Direktøren kunne jo være en nørd der insistere på at bruge Opera eller
FireFox på sin private computer og så koster det lige pludselig tabt indtægt
at siden ikke virker.

Direktøen kunne også være blind eller være lam fra nakken og ned og betjener
computeren med en slange og så skal webstedet også fungere, ellers koster
det tabt omsætning.

Det er lidt arrogant at tro, at ledere kun er perfekte mennesker med perfekt
syn, perfekt hånd øje kommunikation, perfekt hørelse og så videre.

Lad mig tale for mig selv, selv om jeg ikke bryder mig ret meget om
lederroller så havner jeg ret tit i dem, uanset om jeg ønsker det eller ej.
Man kan sige, at jeg er den naturlige leder, der leder gennem at gå forrest
og som automatisk får andre til at følge mig.

Hvis jeg mister synet, hørelsen eller førligheden vil jeg så være en anden
person? Nej jeg vil være den samme person, men jeg vil lære at bruge tingene
på en anden måde, for det er nu engang min natur. Så hvis et websted ikke
fungerer for mig, så er det bare sur røv.

Der er intet der forhindrer en handicappet i at være topleder på højt
niveau. Det er ikke evnen til at tale, høre, se eller bevæge sig der skaber
rigtige ledere, det er grundlæggende personlige egenskaber og enten har man
dem eller også har man dem ikke.

En af verdens førende matematikere var/er både blind og lam og kommunikerede
gemmen omverden via en computer og et sugerør. Men hans teser og analyser
var så præcise og gennemtænkte, at ingen har kunnet modbevise dem.

Lige nu er han på din hjemmeside, han skal bruge en bestemt komponet. Han du
fremstille den, ja eller nej. Kan han finde ud af det, ved at besøge din
hjemmeside? Sndsynligvis ikke! Det der fungerer for dig, din chef, din chefs
chef, bestyrelsesformanden, direktøren osv virker bare ikke for ham. For
han bruger Lynx og ikke IE og der er stort set ingen websites der tager
hensyn til dette.

Så I mistede lige en kunde der kunne have profileret jeres virksomhed, som
ikke selv den bedste placering på Google havde kunnet, på verdensplan

Så skidevære med, at det kun virker i IE, det er en firmahjemmeside, så op i
røven med at vi mistede en ordre, vi var selvskrevne til, fordi vores
hjemmeside ikke virkede som den burde.

Tidligere omtalte matematiker var med til at forklare hvorfor Einsteins
relativitets teori var korrekt, da accelleratoren i CERN pluselig fejlede og
gjorde det umulige og accelerede en partikel over LYSETS hastighed.

Men sådan en kunde, er du selvfølgelig ikke interreseret i, at have i din
butik. Det er jo kun en firmahjemmeside.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Kasper Rasmussen

Dato : 14-04-05 22:35

okey ??!

har lavet siden om, så den er bygget op i frames.

nu virker den 100%, (eller i hvert fald 99%)

tak for hjælpen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-04-05 22:43

Kasper Rasmussen wrote:

> har lavet siden om, så den er bygget op i frames.

;( http://html-faq.dk/2009.asp

Det er et tilbageskridt.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : gc

Dato : 15-04-05 06:53

> [...]
> Direktøren kunne jo være en nørd der insistere på at bruge Opera eller
> FireFox på sin private computer og så koster det lige pludselig tabt

korrekt, det tror jeg så bare ikke der er store chancer for.

> [...]
> perfekt
> syn, perfekt hånd øje kommunikation, perfekt hørelse og så videre.

Øhhh, så tabte du mig.
Skulle jeg have givet udtryk for det. !

> [...]
> forrest
> og som automatisk får andre til at følge mig.

Fnis !!!!
Og så røg du i min ignoreringsliste.