Spørgeskema i html og php
Fra : Steffen Denize

Dato : 12-04-05 11:03

Hej,

Jeg er igang med at lave et spørgeskema til et forskningsprojekt jeg
arbejder ved.

Jeg har udarbejdet skemaet som er skrevet i html -
http://denize.homepage.dk/spgskema.htm. Jeg har brugt
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php som udgangspunkt til
generering af mail. Min sender.php ser sådan her ud:

<?php
if (isset($_POST['submit'])) {
if (!empty($_POST['que_age']) && !empty($_POST['que_gender']) &&
!empty($_POST['que_country']) && !empty($_POST['que_tongue'])) {
$headers="From: ".$_POST['que_country']."<".$_POST['que_tongue'].">";

}
if(@mail("denize@vip.cybercity.dk", strip_tags($_POST['que_tongue']),

stripslashes(strip_tags($_POST['que_comment'])), $headers)) {
echo "<p>Tak for din henvendelse. Jeg vender tilbage så hurtigt
som muligt.</p>";
}
else {
echo "<p>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv
igen!</p>";
}
}
else {
echo "<p>Alle felter skal udfyldes!</p>";
}
}
?>

bare for at se om det virkede. Men når jeg trykker på 'send' kommer der
en besked tilbage med:

Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /sender.php.

Har ligget og rodet med det, men kan ikke rigtig finde ud af hvorfor det
ikke virker som det burde.

Nogen der har nogle bud.

BTW, der er mit første eksperiment i php så bær over mig hvis det er
helt forkert.

/Steffen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-04-05 14:46

Steffen Denize wrote:

> [...]
> en besked tilbage med:
>
> Method Not Allowed
> The requested method POST is not allowed for the URL /sender.php.

Du skal nok have fat i webmaster på homepage.dk og have ham til at åbne for
den funktion. Serveren har meddelt dig, at det er forbudt i øjeblikket at
sende mail på den måde.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Steffen Denize

Dato : 12-04-05 15:29

Erik Ginnerskov wrote:

> Du skal nok have fat i webmaster på homepage.dk og have ham til at åbne for
> den funktion. Serveren har meddelt dig, at det er forbudt i øjeblikket at
> sende mail på den måde.

Takker. Fandt lige ud af mit private webhotel ikke understøtter
php-scripts. Det burde jeg nok lige have undersøgt før

/Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 15:45

Erik Ginnerskov wrote:
> Du skal nok have fat i webmaster på homepage.dk og have ham til at åbne for
> den funktion. Serveren har meddelt dig, at det er forbudt i øjeblikket at
> sende mail på den måde.

POST har ikke noget med mail at gøre. Den når slet ikke at parse
scriptet, da den måde data overføres fra formen (method=post) ikke er
tilladt.

Se evt http://httpd.apache.org/docs/misc/FAQ.html#POSTnotallowed (dette
hænger også fint sammen med, at Steffen fandt ud af at webserveren ikke
understøttede PHP er derved ser apache sender.php som en almindelig
"dum" fil)