Sejlads på Skanderborg Sø.
Fra : Søren Olesen

Dato : 11-04-05 16:46

Ved nogen i gruppen om der må sejles med båd med påhængsmotor på
Skanderborg Sø.

--
mange hilsner
Søren Olesen.

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 17:01

Det må du godt hvis du har et DS nummer som du får på amtet og farten er max
7-10 knob

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-04-05 21:34

"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
> Det må du godt hvis du har et DS nummer som du får på amtet og farten er
> max 7-10 knob
>
> --
> Per Emborg

Hvad er et DS nummer?

mvh
JR

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 23:42

Det er et nummer som amtet IKKE bruger når du sejler på Gudenå systemet

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-04-05 17:51

> Det er et nummer som amtet IKKE bruger når du sejler på Gudenå systemet
>
> --
> Per Emborg

Hmm... nu bliver jeg pludselig nysgerig.

Max 7 knob... må man sejle med en 300Hk motor blot man ikke sejler stærkere
end de 7 knob?

Ja, jeg ved godt det er at skyde over målet og at min kun er på 40Hk,
men det er rart at vide hvis en dag man skulle få lyst til at tage et smut
derop og få motoren fersket grundigt af!!!

mvh
JR

Fra : Søren Olesen

Dato : 14-04-05 04:55

Tak for fine og brugbare svar og links.
God gruppe denne her.

--
mange hilsner
Søren & Anni

Fra : Per Pedersen

Dato : 12-04-05 19:53

"Søren Olesen" skrev
> Ved nogen i gruppen om der må sejles med båd med påhængsmotor på
> Skanderborg Sø.

Hej !

Her er nogle link hvor du kan læse lidt om sejlads på søerne

http://www.ss-m.dk/
http://www.aaa.dk/aaa/index/serviceomraader/nm/nm-vand/nm-soer/nm-sejladsbestemmelser-2.htm
http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/B2002/0022005.htm

Og hvis du vil sejle på Silkeborg søerne så kig her
http://www.silkeborg-sejlklub.dk/omraade/intro-brosam.html

Mvh. Per
www.ma-ry.dk
www.ry-bl.dk

Fra : Per Pedersen

Dato : 12-04-05 20:03

"Per Pedersen" skrev i en meddelelse >
> Her er nogle link hvor du kan læse lidt om sejlads på søerne

PS. Hvis du vil sejle meget på søerne kan du hente et Registreringsskema her
http://www.aaa.dk/aaa/baadregistreringsskema.pdf

Så får du et Amt reg. nr. til din båd.