Rød Neon gemmer farven ?
Fra : BuFFerz

Dato : 11-04-05 09:52

Hej

Jeg har bl.a. nogle Røde neon fisk.

Den anden aften havde lyset i akv. været slukket en times tid.
Da jeg selv ville i seng og skulle slukke lyset i resten af stuen, kom jeg
til at tænde lyset til akv. ved en fejl.

Kan det passe at se røde neon fisk mister/gemmer den røde farve om natten ?
De var helt hvide fra hoved til hale hvor de normalt er helt røde.
('Neon linjen' var der stadig hekt tydelig)

Efter nogen tid synes jeg farven kom tilbgage igen - men så gik jeg i seng

Dagen efter - og nu - er den røde farve der igen.

Var jeg bare meget træt den aften eller
gemmer de den røde farve om natten ?

/Buffer

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 11-04-05 14:34

hej...

ja det er vist meget normalt, at fisk mister farverene om natten ....
jeg har ogsaa set det mange gange,,, det er ikke noget at være
bekymret over....

/F

Fra : Thomas B

Dato : 11-04-05 19:22

"Finn Bindeballe" <postmaster@127.0.0.1> skrev i en meddelelse
> hej...
>
> ja det er vist meget normalt, at fisk mister farverene om natten .... jeg
> har ogsaa set det mange gange,,, det er ikke noget at være bekymret
> over....

Ja mine rød neon mister også farven. når lyset slukker.
Jeg var ikke rolig første gang jeg så det. men efter ca 15-20 min var farven
der igen. Det har vel noget at gøre med at en farvet fisk om natten er et
nemt bytte for en rov fisk.

Mvh. Thomas

Fra : BuFFerz

Dato : 11-04-05 22:44

Ok - så var jeg ik blevet helt gak / blind.

Nej jeg var ikke bekymret - blot facineret hvis - hvad jeg så - var rigtigt.

Dvs. den røde farve slet ikke er røde skæl... men at neon striben
sansynligvis er skæl.

--
Bufferz
www.Yoo.dk