C-MAP
Fra : Steffen Skov

Dato : 11-04-05 08:44

Hej
Jeg har fået en cd med en allerhelvedes masse søkort. Er der nogen der
kender et godt program, der kan læse kortene så man kan sætte GPS til og
bruge dem som kortplotter?
Jeg ved ikke hvilket format kortene er lavet i. De har ikke noget efternavn
og kan ikke åbnes i et billedbehandlingsprogram.
Hilsen
Steffen

Fra : Bo Carlé

Dato : 11-04-05 10:40

"Steffen Skov" <Xsskov@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved ikke hvilket format kortene er lavet i. De har ikke noget
> efternavn og kan ikke åbnes i et billedbehandlingsprogram.
_____________________
Hej Steffen

Er der eksempelvis 15.383 filer i 765 forskellige mapper, i mappen CM93?
I så fald er det CMapEcs.exe du skal bruge, som SKAL køre i 256 faver.
Fremragende program.
Programmet afsluttes med ALT + F4
Med venlig hilsen og god vind...
Bo

Fra : Steffen Skov

Dato : 11-04-05 15:45

"Bo Carlé" <greybeardet-remove-this-@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der eksempelvis 15.383 filer i 765 forskellige mapper, i mappen CM93?
> I så fald er det CMapEcs.exe du skal bruge, som SKAL køre i 256 faver.
Jow - det passer meget godt den er nemlig fra 93. Så det prøver jeg lige.
Tak for hjælpen.
Hilsen
Steffen

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 18-04-05 15:50

Hey!

Jeg bruger samme kort og samme software. - Men jeg er meget meget træt af
softwaren - Den er jo håbløst forældet, og ikke ret brugervenlig. Findes der
ikke noget nyere?
Mvh
Lasse

Fra : MAXI-87

Dato : 18-04-05 17:25

"Lasse Rønlev" <spamlasse@roenlev.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger samme kort og samme software. - Men jeg er meget meget træt af
> softwaren - Den er jo håbløst forældet, og ikke ret brugervenlig. Findes
> der
Hej
Maxsea skulle være fint til dine kort, men prøv at læse på denne side:
http://bitz.dk/elektroniske_soekort/elektroniske_soekort_occd.htm
Hilsen
Hans

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 18-04-05 19:51

Ja, Bitz skriver bare at man ikke kan printe fra Mapsource. Det kan man godt

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 10:52

Du kunne evt. prøve at downloade demoversionen (med begrænset funktionalitet
= Simulation mode) af Raymarines Navigationsprogram: RayTech RNS 5.0, som
har et C-Map modul under set up / install charts ...

Programmet fylder ca. 100 MB, så med mindre du har en relativ hurtig
internet-forbindelse, er det måske lidt tidsspilde - for jeg ved ikke, om
det fungerer med dine kort?

Her er et link til information om applikationen:
http://www.raymarine.com/raymarine/Default.asp?site=1&SECTion=2&page=711&cmdDone=Done

og her et link til at downloade enn 'trial-version'
http://www.raymarine.com/raymarine/Default.asp?site=1&Section=3&Page=868&Parent=3

Jeg har desværre ikke selv haft mulighed for at prøve med C-Map kort, da jeg
selv kun har C-Map-kort på 'chip', og ikke en 'chiplæser' eller et interface
til min PC fra hsb2 systemet ... Jeg har prøvet at indlægge Maptechs 'tyske
søkort' og det virker fint i RNS-demo-systemet.

Hardwaremæssigt har jeg et Raymarine system og en E85001:
PC-SeaTalk-NMEA Interface Box , der er:
Interface adapter used to connect PCs running RayTech software to
the Raymarine SeaTalk data network. Can also be used to connect NMEA 0183
devices and computers running NMEA 0183 compatible navigati ...

Se mere på Raymarines hjemmeside.

--
Flemming Torp
'Even the worst day sailing is better than the best day working'