Pasningsgarantier....
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 10-04-05 20:04

Min kæreste er netop taget helt til jylland efter job ( er fra sjælland)
hvor hun skal være 1 uge. Det jo fint. Jeg er jo tilfældigvis på dagpenge og
dermed hjemme alligevel til at tage mig af den lille.

Mit spørgsmål er dermed teoretisk. Er lige blevet ringet op af dagplejen -
vores vanlige "mor" er syg. Nå okay det kan jo ske. MEN der er sådan set
heller ingen andre steder hun kan komme hen. Jow i en anden kommune 19 km
væk. Ja fedt.

Så jeg sagde bare at så beholdte jeg hende hjemme. Dermed er der jo ikke
noget praktisk problem.

Men ehhh.... har jeg ikke lige pludseligt et problem med at "stå til
rådighed for arbejdsmarkedet" som det så fint hedder?

Jeg kan jo så reelt ikke møde nogen steder i morgen som jeg skal kunne jo.
Nåhhh ja kender svaret selv... stå 2 timer før op, kør ungen de 19 km væk -
ta på arbejde (hvis jeg altså havde et) - og så 2 timers hjemtransport
bagefter.

Så ville jeg sgu da hellere melde mig syg hvis det endeligt skulle være det
er da synd for barnet.

Men det er så hvad den danske velfærdsstat byder på... hurraa siger jeg
bare... ;/

Fra : David T. Metz

Dato : 11-04-05 13:55

Martin / Fårevejle wrote:

> Men det er så hvad den danske velfærdsstat byder på... hurraa siger jeg
> bare... ;/

Ok, du har intet set endnu. Tænk bare på når ungen bliver syg og derfor
ikke kan komme i pasningsordning. Så står du måske med et ugelangt problem.

Løsningen er ferie eller familie.

David

Fra : SpookiePower

Dato : 11-04-05 14:30

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men det er så hvad den danske velfærdsstat byder på... hurraa siger jeg
> bare... ;/

Hvis alle skulle stilles tilfredse...hvilket nok er den største umulighed,
så så din skatteprocent sikkert også helt anderledes ud.

Udover det er der mange andre i landet som har 2 timers transport
til og fra jobbet.

Fra : Søren G.

Dato : 11-05-05 13:34

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> wrote in message
> Men ehhh.... har jeg ikke lige pludseligt et problem med at "stå til
> rådighed for arbejdsmarkedet" som det så fint hedder?

Nej. Du kan gøre som vi andre må gøre og tage ferie (du har jo ret til den
samme mængde ferie som folk på arbejdsmarkedet har)

> Jeg kan jo så reelt ikke møde nogen steder i morgen som jeg skal kunne jo.

Intet problem...Du har jo taget ferie.

> Nåhhh ja kender svaret selv... stå 2 timer før op, kør ungen de 19 km
væk -
> ta på arbejde (hvis jeg altså havde et) - og så 2 timers hjemtransport
> bagefter.

Det er så hvad alle andre også kan risikerer.

> Så ville jeg sgu da hellere melde mig syg hvis det endeligt skulle være
det
> er da synd for barnet.

Så er det heller ikke værre.

> Men det er så hvad den danske velfærdsstat byder på... hurraa siger jeg
> bare... ;/

Ja velkommen til livet.

--
Søren