brug af include og location:
Fra : Christoffer

Dato : 10-04-05 19:33

Hej! Jeg er tilbage igen :)
Min side skal til at sættes sammen, og vil gerne bruge includes til det for
at skabe en form for templates...
Jeg havde tænkt på index.php skulle indeholde 3 includes.
top.php <== 147 linjers kode som går igen på alle side
xxx.php <== forskellig fra hver enkelt side.. eks. at oprette bruge
bund.php <== 56 linjers kode så også går igen på alle sider..

Hvordan gør jeg det? (i kan høre jeg er begynder :P)

Desuden vil jeg gerne høre/læse noget om location: funktionen..

Christoffer

Fra : Jacob Atzen

Dato : 10-04-05 19:59

On 2005-04-10, Christoffer <christoffer@buur.info> wrote:
> Desuden vil jeg gerne høre/læse noget om location: funktionen..

Location er ikke en funktion, men et HTTP header direktiv:

<http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec14.html#sec14.30>

Bemærk, at det er dårlig stil at skrive flere væsensforskellige
spørgsmål i en enkelt mail, da det bliver sværere at lokalisere
indlægget gennem f.eks. Google.

- Jacob Atzen

Fra : Leonard

Dato : 10-04-05 20:02

"Christoffer" <christoffer@buur.info> wrote:

> [...]
> bund.php <== 56 linjers kode så også går igen på alle sider..
>
>Hvordan gør jeg det? (i kan høre jeg er begynder :P)

include("top.php");
include("xxx.php");
include("bund.php");

>Desuden vil jeg gerne høre/læse noget om location: funktionen..

Mon ikke det er header du vil læse om?
http://dk.php.net/manual/en/function.header.php

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Martin

Dato : 10-04-05 20:18

Christoffer wrote:
> Hej! Jeg er tilbage igen :)

Kære Christoffer - vær nu sød og gå nogen tutorials igennem - 99% af de
spørgsmål du har stillet kan findes på www.webcafe.dk - læs nu de
artikler der er.

Jeg har lidt på fornemmeren at folk ikke gider at svare dig hele tiden
(ved ikk om det bare er mig)

Men gå nu www.webcafe.dk igennem og prøv selv :)

Fra : Christoffer

Dato : 10-04-05 20:32

> Kære Christoffer - vær nu sød og gå nogen tutorials igennem - 99% af de
> spørgsmål du har stillet kan findes på www.webcafe.dk - læs nu de
> artikler der er.
Det har jeg såmænd også gjort, har også været igennem Razor's
Havde også udledt det svar som er kommet i svaret ovenover, men jeg får
konstant fejl om den ikke kan finde siderne selvom stierne er korrekte så
gik ud fra jeg havde lavet det helt forkert..

> Jeg har lidt på fornemmeren at folk ikke gider at svare dig hele tiden
> (ved ikk om det bare er mig)
Er taknemmelig for at i gider bruge tid på mig, desværre har jeg kun tid til
at lege med php ca hver 5 weekend, så det er lidt svært at komme igang og
huske det jeg lærte sidste gang.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-04-05 20:46

Christoffer wrote:

> Havde også udledt det svar som er kommet i svaret ovenover, men jeg
> får konstant fejl om den ikke kan finde siderne selvom stierne er
> korrekte så gik ud fra jeg havde lavet det helt forkert..

Hvordan havde du præcist gjort det? Hvis du uden for <?php --- ?> har gjort
som vist i Leonards indlæg, virker det ikke. Men hvis du i html-delen på
siden gør sådan:

<?php include("top.php"); ?>
<?php include("xxx.php"); ?>
<?php include("bund.php"); ?>

.... plejer det at virke - forudsat dine sider ligger på en server, der
understøtter php og at siderne hedder php til 'efternavn'.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Christoffer

Dato : 10-04-05 20:57

> [...]
>
> ... plejer det at virke - forudsat dine sider ligger på en server, der
> understøtter php og at siderne hedder php til 'efternavn'.
Har fundet min fejl efter at have kigget jeres indlæg igennem.
havde skrevet
<?php
php include("top.php");
php include("xxx.php");