Fleksibel vandtank
Fra : Claus Vitting

Dato : 10-04-05 19:21

Hej NG.

Jeg har købt en ny fleksibel vandtank af typen Plastimo 50 ltr. 70 x 70 cm.

I kassen var ud over "tankposen" en 38 mm tud som jeg forstår er til indløb
og en 12 mm tud, som jeg forstår er til udløb (pantrypumpen).

Men det kan da ikke passe, at posen skal stå åben i toppen (ved 38 mm
vinkelstudsen).

I min gamle fleksible gummitank, var der et tætsluttende låg i toppen - men
altså ikke til den nye.

Kan det være rigtigt ???

På forhånd tak for svar !

Mvh.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-04-05 19:30

Det er i hvert fald ikke noget der mangler i kassen. Min (også nyindkøbte,
helt magen til) indeholder nøjagtig det du beskriver.

Jeg regner med at sætte en tyk slange på og føre op i kistebænken og lave et
"låg" til enden af slangen. - så ikke man skal ligge på maven og fylde vand
i ....

Jeg er mere forundret over afgangen. Den fylder jo så meget, at hvis den
ligger på et plant underlag, så kan der jo ligge 5 cm vand i sækken der ikke
kan kommer 'op' i hullet, når sækken er ved at være tom. Hvad gjorde du ved
det i din gamle sæk ??

Jeg tænker på om jeg skulle bygge et "underlag"/"stativ" den kan ligge på
med et hul til afgangsbøjningen.

/Bjarke

Fra : MAXI-87

Dato : 10-04-05 19:57

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:425970cd$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> ligger på et plant underlag, så kan der jo ligge 5 cm vand i sækken der
> ikke kan kommer 'op' i hullet, når sækken er ved at være tom. Hvad gjorde
Hej
Det er bedst at vende afløb / påfyldning nedad, vi plejer at lave en ekstra
dørk
hvorpå sækken ligger, nu er de vist også lidt større, tankpåfyldningen skal
vel være noget over sækken for at fylde den.
Hvis det er den eneste vandtank, skal der vel også en fin påfyldningsstuds
monteres på dæk.
hilsen
Hans

Fra : Steffen Skov

Dato : 11-04-05 08:20

"MAXI-87" <ho@net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel være noget over sækken for at fylde den.
> Hvis det er den eneste vandtank, skal der vel også en fin påfyldningsstuds

Hej
Jeg brugte flamingoplader til at lave et underlag af. Jeg skar et hul der
passede til omløberen på udløbet og en rende til slangen. På den måde kan
jeg tømme tanken helt. Påfyldningen sker gennem et dæksel i dækket lige over
tanken. Sådanne dæksler og slange kan købes i alle provianteingsbutikker.
Det er den type man bruger til både diesel og vand og de åbnes som regel med
et spilhåndtag.
Hilsen
Steffen

Fra : MAXI-87

Dato : 11-04-05 15:35

"Steffen Skov" <Xsskov@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over tanken. Sådanne dæksler og slange kan købes i alle
> provianteingsbutikker. Det er den type man bruger til både diesel og vand
Hej
Faktisk en fin løsning, nemt at fjerne igen.
Hilsen
Hans

Fra : Claus Vitting

Dato : 10-04-05 20:13

> Jeg regner med at sætte en tyk slange på og føre op i kistebænken og lave
> et "låg" til enden af slangen. - så ikke man skal ligge på maven og fylde
> vand i ....

Hmmmm det var naturligvis en mulighed at føre den opad i højden.
Men i havnen plejer at fylde på men en vandslange, som fint når helt ned i
sækken ...

> [...]
> ligger på et plant underlag, så kan der jo ligge 5 cm vand i sækken der
> ikke kan kommer 'op' i hullet, når sækken er ved at være tom. Hvad gjorde

Min gamle sækg gik vha. en lang afgangsstuds igennem dørken, hvor den var
fastspændt på dørkpladen med en plastmørik fra undersiden.

Den var altså så lang, at den kunne gå igennem en plade, hvorpå tanken lå
fint. Den nye afløbsstuds er så kort, at jeg ikke får den ført igennem
dørken ...

Som jeg ser det, er det nødvendigt (for ikke få 5 cm ubrugeligt vand i
bunden) at lave et stort hul i dørkpladen (svarende til yderdiameteren af
plastmøtrikken), men herved får jeg den ikke fikseret på pladen ud over de 4
stropper i hjørnerne.

Mvh.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-04-05 20:28

Ja, det bliver jeg nok også nødt til. Men vægten skal jo *ned* i båden og
jeg lod mig også besnære af tanken om at vandet holder sig koldt (og dermed
friskt), hvis den ligger helt neden på bunden af båden.

Heldigvis er det påtænkte rum lidt op ad siden, så jeg tror jeg vender
afløbstudsen med i det dybe hjørne og laver en plade, der kompenserer for
det skrå, er nogenlunde vandret og dermed lige præcis giver plads til
afgangsstudsen.

Noget andet: Min er også 70*70, men mit rum er 80 cm i den ene ende og 60 cm
i den anden. Betyder det noget, hvis sækker ligger og krøller lidt i den ene
ende ??

Jeg har et alternativt rum, men der sidder en fodpumpe, så der skal sækken
til gengæld "presses" i en bue, så der er plads til whale pumpen. Vandvægten
vil presse sækken ned mod pumpen, men jeg kan jo lave en lille afstivning
rundt om pumpen. Men det betyder at sækken ikke ligger i en "jævn firkant"

Er det noget problem ? Hvad synes I er bedst ?

/Bjarke

"Claus Vitting" <claus@vittingfamily.dk> wrote in message
snip