links i fp 2003
Fra : jens

Dato : 10-04-05 19:20

jeg er ny i dette her så håber at kunne få lidt hjælp her inde jeg har lavet
en hjemme side hvor jeg har lavet en link side til
mit problem består i at vis folk trykker på de link der er sat forlader de
min side det skulle de jo helst ikke så jeg kunne godt tænke mig at finde ud
af hvordan man gør så de links kommer op i et nyt vindu når man trykker på
dem

mvh.
jens

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 10-04-05 19:47

Kunne du ikke sætte nogle punktummer, så man kan forstå hvad du skriver uden
at skulle gætte sig til det? Det ville gøre det hele meget nemmere at give
dig svar.
Endelig: hvis du vil være så venlig at henvise til din oprindelige
hjemmeside, så kan man lettere se og forstå, hvad det egentlig er du spørger
om.
Endelig vil det også være en god idé at du angiver hvilken version af
FrontPage du benytter, da ikke alt er lige ens i alle versionerne.

Du kan med links angive om siden, der åbnes skal ske inden for din egen
ramme, om den skal åbne i et nyt billede etc. Den måde du gør det på
afhænger af versionen, du anvender og hvordan du vil have hjemmesiden til at
se ud.

--
Arne H. Wilstrup

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 10-04-05 22:36

Arne H.Wilstrup skrev oven over det citerede bl.a.:

> Endelig vil det også være en god idé at du angiver hvilken
> version af FrontPage du benytter, da ikke alt er lige ens i alle
> versionerne.

Et vildt gæt: 2003-versionen ...

--
Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 11-04-05 18:17

Ja, det ser jeg først nu - men det ville være pænt om han også skrev det i
indlægget.
--
ahw

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 19:34

Arne H.Wilstrup skrev:
> Ja, det ser jeg først nu - men det ville være pænt om han også skrev
> det i indlægget.

Nej, du kan bare lære at læse inden
du farer i blækhuset. Som regel starter
et indlæg med en overskrift og når du
ikke læser den, hvordan kan du så komme
med et kvalificeret svar.

--
Otto Pæd

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 12-04-05 21:28

Mit svar var baseret på det, jeg konstaterede - ingen angivelse af
versionsnummer eller link.
Da jeg overså emneboksen, blev mit svar præget af dette - dette ændrer
imidlertid ikke at det ville have været pænt hvis man havde gentaget sit
spørgsmål også i indlægget. Det er en uskik at et spørgsmål skal stå i sin
fulde udbredelse i emneboksen, idet indlæggets karakter kan jo ændre sig hen
ad vejen uden at det normalt giver anledning til emneboksændring. Derfor er
det bedst at skrive de nødvendige oplysninger i indlægget og ikke kun i
emneboksen.

--
ahw

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-04-05 22:15

> [...]

> gentaget sit spørgsmål også i indlægget. Det er en uskik at et
> spørgsmål skal stå i sin fulde udbredelse i emneboksen, (...)

Kære Arne:

Der findes flere former for uskik.

Hvad siger du til at skrive dine indlæg *neden under* det du citerer
i stedet for oven over - altså ligesom de fleste af os andre, og sådan
som www.usenet.dk anbefaler?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 13-04-05 21:00

Jeg skriver hvor jeg finder det naturligt - usenet er ikke en lov, men som
du skriver: en anbefaling, som jeg vælger IKKE at følge her med mindre jeg
finder det naturligt - og jeg finder det bestemt ikke naturligt at følge
selvbestaltede netpolitier.

Fra : Viggo

Dato : 11-04-05 12:24

> [...]
> ud af hvordan man gør så de links kommer op i et nyt vindu når man trykker

Når du indsætter et link, kommer der en rude frem med valgmuligheder ude til
højre. Klik på Destinationsramme og vælg Nyt Vindue.

--

Vh
Viggo

Fra : jens

Dato : 12-04-05 12:07

jeg takker mange gange for dit svar det virker