Slut med Natusan
Fra : Lars Raaby

Dato : 10-04-05 06:17

Jeg læste en artikel i en lokal avis at Babysam har fjernet alle
deres Natusan produkter.
Der er nogle homon forstyrende stoffer i som kan skade de små babyer.
Jeg bruger selv zink salven fra Natusan.
Hvad kan jeg bruge i stedet for som er lige så god?

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 10-04-05 09:24

Hej Lars.

Nu skal det lige siges, at jeg aldrig har været den store fan at zinksalve,
så det har vi næsten ikke brugt. Det vi har brugt i stedet for er bl.a.
Eight Hour Creme fra Elisabeth Arden. Det er virkelig et mirakelmiddel(dette
er ikke en reklame). I en periode døjede vores dreng med diarre og blev
derfor ret rød bagi incl sår. Efter mindre end et døgns brug, var han helt
pæn igen. Cremen er lidt dyr (180kr for en tube), men du skal ikke bruge ret
meget, og så kan du også bruge den til alt muligt andet, bla. rifter m.m.
Der er også nogen, der bruger Aloe vera, men det har jeg ikke den store
erfaring med, men der har været en tråd om det for ikke så længe siden her i
gruppen.

Håber du kan bruge det til noget. Træls med Natusan!!

Mvh. Rikke.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 10-04-05 20:05

Brian, Rikke & Kristian (brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE) skrev :

> Nu skal det lige siges, at jeg aldrig har været den store fan at
> zinksalve, så det har vi næsten ikke brugt. Det vi har brugt i stedet
> for er bl.a. Eight Hour Creme fra Elisabeth Arden.

Det er rigtigt, at EAs Eight Hour Creme er god. Men jeg tvivler på, at
de ting, der er i den egner sig til at blive smurt på tynd og sart
babyhud jvf Lars kommentar om hormonforstyrrende stoffer.

Jeg ville vælge en zinksalve fra Apotekets børneserie, matas eller
Mini-risk.

Henriette Døssing

Fra : David T. Metz

Dato : 11-04-05 13:51

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> Det vi har brugt i stedet for er bl.a.
> Eight Hour Creme fra Elisabeth Arden. Det er virkelig et mirakelmiddel

Som indeholder flere kræft- og allergifremkaldende stoffer. Kan absolut
ikke anbefales til spædbørn og slet ikke nær slimhinder. I hvert fald er
det værre end Natusans produkter, så hvis man er nervøs for den slags
vil det være bedre at blive med Natusan.

http://www.ewg.org/reports/skindeep/productinfo.php?prod_id=905225

David

Fra : Nette

Dato : 10-04-05 19:49

"Lars Raaby" skrev

> Hvad kan jeg bruge i stedet for som er lige så god?

Vi har aldrig haft zinksalve i huset. Vi bruger Fanøsalve, som koster under
100 kr. for en bøtte, som ikke slipper op før sidste holdbarhedsdato.
Ellers skulle kogte afkølede bomuldsklude være gode....

Nette

Fra : Anne Marie

Dato : 10-04-05 19:54

Hej.

Nysgerrig er jeg - kommer selv fra Fanø, og har aldrig hørt om Fanøsalve....
Hvor købes det? Og er der mon nogen forklaring på navnet?? Det er da noget
usædvanligt at opkalde en creme efter et stednanv..

Hilsen Anne Marie

Fra : Nette

Dato : 11-04-05 06:35

"Anne Marie" skrev

> [...]
> Hvor købes det? Og er der mon nogen forklaring på navnet?? Det er da noget
> usædvanligt at opkalde en creme efter et stednanv..

Tjaa, jeg ved faktisk ikke, hvorfor det hedder sådan, desværre. Men jeg kan
da godt forstå din nysgerrighed. Jeg har prøvet google, men kan kun finde en
side med ordet, og det er en privat hjemmeside, hvor en familie fortæller de
har brugt fanøsalve til en rød numse.
Vores apotek er rimelig lille, så vi bestiller det et par dage i forvejen,
og hver gang spørger de, hvad vi bruger det til. De aner det ikke selv,
selvom det står i deres register, men får det hurtigt hjem, og takker hver
gang for et godt råd til et alternativ til zinksalven. ( Det har ikke været
den samme, der har stået bag kassen).
Større apoteker har det måske på lager, men jeg tror ikke, man kan regne med
det.

Nette

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 10-04-05 20:59

On 10/04/05 7:16, in article 4258b6b2$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"Lars Raaby" <lars.raaby@gmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg bruger selv zink salven fra Natusan.
> Hvad kan jeg bruge i stedet for som er lige så god?

Hvis det er til rød numse, kan jeg anbefale vaseline. Det brugte jeg altid
med stor succes.

Mvh.
Charlotte
--
Bøger sælges:
www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Helle & Brian

Dato : 11-04-05 09:24

Hej

Til vores drenge har vi med succes brugt Pantothenol salve, som min
svigermor (arbejder på apotek) anbefalede, fordi hun havde hørt at den er
god og hun vidste at sundhedsplejeskerne i Avedøre anbefaler den.

Vi har absolut været glad for den.

Mvh. Helle Handberg

Fra : Peter Andersen

Dato : 11-04-05 11:46

"Lars Raaby" <lars.raaby@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg bruger selv zink salven fra Natusan.
> Hvad kan jeg bruge i stedet for som er lige så god?

Hejsa Nu er det ikke Natusan produkter der indeholder disse stoffer, ifølge
forbruger styrelensen, er lige nøjartig natusan zinksalve at anbefale

Peter

Fra : LadyBitch

Dato : 11-04-05 16:23

Hej Lars

Her i huset bruger vi weleda som er et naturprodukt og et rent
mirakelmiddel. Weleda kan købes i diverse helsekost butikker eller via
nettet. Prisen er rimelig ca 62 kr for en tube.

Mange hilsner
Monique