Noget går galt
Fra : Svend Hjorth

Dato : 09-04-05 14:40

Jeg har en række ASP sider. I nogle tilfælde, specielt når der er
indtastet
data i et Form, mister mine clienter sessionen og næste side åbner i en ny
session. Det betyder at jeg ikke kan bruge sessionvariable.

Når jeg er på mit lokale netværk, hvor serveren står, har jeg aldrig
problemet.

Hvad sker der?
Kan jeg undgå det, uden at skulle programerer alt i en side, hvilket jeg
finder uoverskueligt.

Svend

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-04-05 14:51

Svend Hjorth wrote:

> Hvad sker der?

Ja uden hverken kode eller et sted hvor man kan se problemet er det jo umuligt
at gætte

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-05 14:52

Svend Hjorth skrev:

> Jeg har en række ASP sider. I nogle tilfælde, specielt når der
> er indtastet
> data i et Form, mister mine clienter sessionen og næste side
> åbner i en ny session.

Er det sider hvor de skal indtaste store mængder data?

Det lyder umiddelbart som om dine brugere oplever et session-
timeout. En session "dør" efter en given periode uden aktivitet
(aktivitet er i denne sammenhæng request af asp-sider fra
serveren). Hvis man har brugt et stykke tid (session-time out-tiden
eller mere) på at udfylde en formular, vil serveren ikke længere
gemme oplysninger om brugerens session - og hvis formularen så kun
virker når der er sat nogle bestemte session-variable, er man på
spanden.

Du kan sætte timeout-perioden op, men det bør gøres med omtanke -
for det vil øge resurseforbruget på serveren (da den skal holde
styr på sessions i længere tid). Man kan også udskrive et
javascript der sørger for at advare brugeren hvis han/hun nærmer
sig timeout-perioden. Med javascript sætter man bare en timer i
gang og når den er udløbet, kan man så advare brugeren. Timeren kan
dog ikke registrere evt. requests fra andre sider.
--
Jens Gyldenkærne Clausen