Bruge comport i vb.net
Fra : flemming klug

Dato : 08-04-05 13:29

Hej, som meget ny på VB.NET har jeg problemer med at kunne tilgå
comport hvor jeg har et specielt modem. I vb5 brugte jeg controllen
MSCOMM. Hvad skal man bruge i VB.NET ?? Håber på svar da jeg har
rigelige problemer med VB.NET foruden dette

Fra : ST

Dato : 08-04-05 18:31

> [...]
> MSCOMM. Hvad skal man bruge i VB.NET ?? Håber på svar da jeg har
> rigelige problemer med VB.NET foruden dette

Hvis du bruge vb.net 2003 skal du stadig bruge den samme komponent (MSCOMM).
I den nye vb.net 2005, som du kan downloade betaversionen af gratis på
http://lab.msdn.microsoft.com/express/vbasic/, findes der en Net version af
MSCOMM. Den er dog lidt anderledes end VB6 versionen, så hvis du havde de
samme problemer med at omstille dig fra vb6 til net, så er det lidt tid at
bruge her.

Jeg har også haft lidt krimskram med MSCOMM komponenten i VB.net, men ikke
noget alvorligt. Til gengæld har jeg i min overgang til dotnet brugt en del
tid på at opgradere mit vb6 projekt til vb.net2005 uden held, pga. problemer
med serielport komponenten i dotnet. Derfor har jeg opgraderet til net2003
med brug af vb6 komponenter. Jeg venter nu på bedre tider, hvor ovennævnet
problemer er løst, så jeg kan opgradere til noget der er helt Dotnet.