Fisk der gidder spise fodder på bunden ?
Fra : BuFFerz

Dato : 07-04-05 23:14

Hej

Indtil videre har jeg fået 10 røde neon fisk i mit nye akv.

Neon fiskene nægte at spise fodder der ligger på bunden (og på overfalden)
de spiser kun det der daler ned forbi dem.

Skal snart have flere fisk.
Hvilke fisk 'tør' spise fodder der har rørt bunden ?

Har tænkt på suge maller...
andre fisk?

--
Bufferz

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 07-04-05 23:50

:
> [...]
> overfalden) de spiser kun det der daler ned forbi dem.
>
> Skal snart have flere fisk.
> Hvilke fisk 'tør' spise fodder der har rørt bunden ?

Der findes et utal af Corydorasarter, som vil være oplagte.
Du skal dog være opmærksom på, at de skal holdes i flok....mindst 6 stk.

Volds

Fra : Oso

Dato : 08-04-05 01:56

BuFFerz skrev:

> [...]
> de spiser kun det der daler ned forbi dem.
>
> Skal snart have flere fisk.
> Hvilke fisk 'tør' spise fodder der har rørt bunden ?

Guppier, sværddragere, mollyer, pragtsmerlinger, guramier, div. maller,
ihvertfald nogle af de fisk som vi har der spiser af det som ender på...

Vi har også nogle blå danio og de ser ikke ud til at ville spise af
bunden...

Fra : Oso

Dato : 08-04-05 02:02

Oso skrev:

> [...]
> ihvertfald nogle af de fisk som vi har der spiser af det som ender på...
>
> Vi har også nogle blå danio og de ser ikke ud til at ville spise af

og så glemete jeg jo lige vores skalarer de spiser også fra bunden

Fra : Carlsen

Dato : 09-04-05 09:36

BuFFerz wrote:
> Skal snart have flere fisk.
> Hvilke fisk 'tør' spise fodder der har rørt bunden ?

Skal det være fisk? - min knægt har en lille frø - og den spiser fra bunden.
-LC
--
Slet FJERN fra min e-mail adresse ved svar.
Remove FJERN from my e-mail address when replying.

"Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har".

Fra : Jan F.

Dato : 09-04-05 12:13

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i en meddelelse

> Neon fiskene nægte at spise fodder der ligger på bunden (og på overfalden)
> de spiser kun det der daler ned forbi dem.

Prøv at fodre lidt sparsomt, giv dem evt en fastedag en til to gange om
ugen, så æder de med garanti også det fra bunden.

--

Jan F.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 15-04-05 20:00

Hej Jan

Jeg er enig med sidste svar - prøv at lade dem faste lidt. Jeg fodrer selv
kun hver 2. eller 3. dag.

Jeg har en lille flok på 14 røde neon, som jeg efterhånden har haft i 2 år.
De største er snart 5 cm (= stor rød neon bortset fra dem jeg har set i
Danmarks Akvarium, der er op imod 7-8 cm !) og de tager foder overalt i
akvariet.

Jeg giver engangimellem fiskene en mallepille, og det er faktiskt sjovt at
se en mindre flok neon spise fra bunden. Jeg smider den altid så tæt på
forrudedn som muligt og sætter mig ned og nyder showet (mens konen sidder og
ryster på hovedet i sofaen ved siden af....)

Jeg har lagt et billede af flokken i "kamp" med en falsk algeæder om en
pille i dk.binaer.

M.v.h.
Andreas Jensen

Fra : BuFFerz

Dato : 15-04-05 22:37

> [...]
> forrudedn som muligt og sætter mig ned og nyder showet (mens konen sidder
> og ryster på hovedet i sofaen ved siden af....)

hehe

> Jeg har lagt et billede af flokken i "kamp" med en falsk algeæder om en
> pille i dk.binaer.

Sørme ja... jeg har nu fået andre fisk - sort neon, guppy og platy... som
spiser af bunden.. jeg tror jeg vil fodre lidt sjældnere... så kan det være
de går til ærterne.

5 cm neon må være flotte...
Mine er 1.5 cm .. den mindste ca 1 cm og den har værret gennem pumpe og
filer mindst 2 gang.. det blev den ikke kønnere af

træls...
den må se at blive størrer !

--
Bufferz