Javascript til automatisk videresendelse
Fra : Christian Larsen

Dato : 07-04-05 21:17

Hej

Mine links ligger samlet i en combobox.

Hvordan får jeg sendt brugeren automatisk videre, til den valgte
side i comboboxen (se evt. www.boellingsoe.com), i stedet for at
brugeren skal klikke på en submitknap efter side valg?

Comboboxen ligger på siderne som en include fil - betyder det
noget?

VH
Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Hansen

Dato : 07-04-05 22:12

Hej Christian

Christian Larsen wrote:

> Hvordan får jeg sendt brugeren automatisk videre, til den valgte
> side i comboboxen (se evt. www.boellingsoe.com), i stedet for at
> brugeren skal klikke på en submitknap efter side valg?

Du kan sætte en onChange-event på din select :

<select onchange="if(this.selectedIndex > 0)
location.href=this.options[this.selectedIndex].value;">
<option>Vælg side herunder</option>
<option value="http://www.dr.dk/">Danmarks Radio</option>
<option value="http://www.tv2.dk/">TV 2</option>
</select>

> Comboboxen ligger på siderne som en include fil - betyder det
> noget?

nej, det burde det ikke.

> VH
> Christian

mvh Christian

Fra : Per H. Jørgensen

Dato : 07-04-05 22:52

> [...]
at
> brugeren skal klikke på en submitknap efter side valg?

Det burde du kunne gøre via event handleren "onchange" på din
combobox. Spørg igen, hvis du ikke ved hvad jeg mener.

Mvh
Per