Problemer med Java script når det skal udf~
Fra : Bente

Dato : 07-04-05 09:26

Hej. Jeg er ikke nogen ørn til Java endnu. Min website er lavet i
Frontpage 2003. Først havde jeg indsat et script der skulle
forhindre højreklik og dermed kopiering fra siden. Så kunne jeg
ikke få søgemaskinerne til at vælge index-siden i stedet for en
underside. Der fik jeg så et script, og det virker fint, nu ryger
man lige ind på index, men nu virker "ingen højre klik" mere. De
to scripts står lige efter hinanden.
Skal hvert nyt script starte med <script language="JavaScript">
??
Det er ikke alle sider jeg nødvendigvis vil have blokeret mod
højre klik. Håber jeg kan få lidt råd og vejlidning.
Tak
Bente

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 07-04-05 09:58

Bente <bente_ras@hotmail.com> wrote:

>Det er ikke alle sider jeg nødvendigvis vil have blokeret mod
>højre klik. Håber jeg kan få lidt råd og vejlidning.

Dit højrekliksscript er kun til gene og forhindrer absolut ingen i at
kopiere noget som helst. Det virker sikkert kun i IE, og det virker
ikke hvis javascript er slået fra.
Det eneste du opnår er at dine brugere bliver irriteret over at du
blander dig i hvad der skal ske når brugeren bruger musen.
Altså: drop det fis.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 07-04-05 13:10

"Bente" <bente_ras@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er ikke alle sider jeg nødvendigvis vil have blokeret mod
> højre klik. Håber jeg kan få lidt råd og vejlidning.

Detn lyder mest som der er fejl i scriptet, giv os et link til siden så vi
kan se koden i action. Så er det nemmere at finde en fejl.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg