Select med substring
Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 06-04-05 21:49

Hej,

Er det muligt på nogen måde at selecte en del af en kolonneværdi
i en access database?
Jeg ved at det er muligt i sql server og har fundet noget på
nettet om en mid funktion i access, men jeg har ikke kunnet få
det til at køre.

Jeg skal have mulighed for at kunne sammenligne mine datoer i
databasen, der er i standard-datoformat, med en datovariabel, der
er dags dato. Sådan at jeg kan hive alle datoer ud af databasen,
der har samme format som dags dato.
Dette kan jeg ikke nu da der sammenlignes på både dato og det
tilhørende klokkeslet.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 06-04-05 23:06

> [...]
> Jeg ved at det er muligt i sql server og har fundet noget på
> nettet om en mid funktion i access, men jeg har ikke kunnet få

Jeg havde forsøgt mig med MID funktionen på min side før jeg
oprettede indlægget her, dog uden held, men det viser sig at det
virker fint fra sql view i selve access databasen så MID virker
altså til det jeg skal bruge den til.

Forstår så bare ikke den fejl jeg får når jeg bruger den på min asp
side:

"SELECT LEFT(Dato,10) FROM Statistik" virker i access, men genererer
følgende fejl på hjemmesiden:

The data value could not be converted for reasons other than sign
mismatch or data overflow. For example, the data was corrupted in
the data store but the row was still retrievable.

???

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 07-04-05 09:31

> [...]
> mismatch or data overflow. For example, the data was corrupted in
> the data store but the row was still retrievable.

Problemet blev løst ved at bruge LIKE i stedet for:

SELECT Dato FROM Statistik WHERE Dato LIKE '" + dat + "%'", hvor dat
er en streng specificeret ud fra et valg fra en liste fek,s.