luk program ned fra vb6
Fra : Ts

Dato : 05-04-05 20:56

Hej NG....
Jeg skal have lave et program / script der
1) lukker et program ned (evt. kontrolere programmet er lukket) ?
2) overskriver nogle filer
3) åbner programmet igen.

punkt 2 og 3 kan jeg nok godt selv klare, men hvordan klarer jeg punkt1 ?

Nogle der har nogle gode ideér ?

Fra : jada

Dato : 06-04-05 09:10

Hejsa

Du skal bruge API funktioner for at få det til at virke. Jeg har indsat et
lille eksempel, som kan lukke lommeregneren i Windows. For at få det til at
virke på andre programmer, skal du udskifte "Lommeregner" med det som står i
titellinien på det aktuelle program.

Indsæt dette i "General" sektionen:

Declare Function FindWindow Lib "user32" Alias _
"FindWindowA" (ByVal lpClassName As String, _
ByVal lpWindowName As String) As Long
Declare Function PostMessage Lib "user32" Alias _
"PostMessageA" (ByVal hwnd As Long, ByVal wMsg As Long, _
ByVal wParam As Long, lParam As Any) As Long
Public Const WM_CLOSE = &H10

Dette trigges af en knap:

Dim winHwnd As Long
Dim RetVal As Long
winHwnd = FindWindow(vbNullString, "Lommeregner")
If winHwnd <> 0 Then
RetVal = PostMessage(winHwnd, WM_CLOSE, 0&, 0&)
If RetVal = 0 Then
MsgBox "Error!!!"
End If
Else
MsgBox "Lommeregneren er ikke åben"
End If

Mvh Peter

Fra : Ts

Dato : 07-04-05 17:51

jada wrote:
> [...]
> winHwnd = FindWindow(vbNullString, "Lommeregner")
> If winHwnd <> 0 Then
> RetVal = PostMessage(winHwnd, WM_CLOSE, 0&, 0&)

Mange tak....