Hvilken fisk?
Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 04-04-05 19:54

Hejsa Jeg var i danmarks Akvarium i går(søndag) og så denne fisk...
Desværre kunne mit lille kamera ikke hitte ud af at stille skarpt og dette
er det bedste...
Jeg har lagt billedet i dk.binaer....

Kan i hjælpe???
Der er jo en lilion at gå i gennem på Fish base....

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : BC

Dato : 04-04-05 21:21

Jabbe(4k) wrote:
> [...]
> Jeg har lagt billedet i dk.binaer....
>
> Kan i hjælpe???
> Der er jo en lilion at gå i gennem på Fish base....

jeg kan desværre ikke benytte dk.binaer, men hvis du ikke har fået svar
kan jeg så ikke lokke dig til at maile et billede
på dsl173769a@post.cybercity.dk
så skal jeg se om jeg evt kan hjælpe

mvh. Brian

Fra : Jesper Laursen

Dato : 05-04-05 09:19

Hej Jabbe !

Umiddelbart er det en såkaldt TECHNOFISK
altså en kunstig farvet fisk.

Det er da utroligt at Danmarks Akvarium støtter
sådanne tåbelige projekter med den form for dyremishandling.

Jesper

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 06-04-05 04:14

> Umiddelbart er det en såkaldt TECHNOFISK
> altså en kunstig farvet fisk.

Jeg tror ikke det er en Technofisk...
Jeg syntes farverne virker for "ægte" til at de kan være sprøjtet ind.

Jeg glemte forresten at nævne størelsen på den som er en ca 12 cm.
--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-04-05 08:03

> Jeg tror ikke det er en Technofisk...
> Jeg syntes farverne virker for "ægte" til at de kan være sprøjtet ind.

Kan du ikke uploade billedet til din hjemmeside ? Kan ikke se dk.binaer, så
kan ikke hjælpe dig p.t. Du kan da også sende det til mig på
ole@vandborgnet.dk

/Ole

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 08-04-05 04:04

> Kan du ikke uploade billedet til din hjemmeside ? Kan ikke se dk.binaer,
> så kan ikke hjælpe dig p.t. Du kan da også sende det til mig på

Nu har jeg UPloadet det....
http://www.jabbe.lir.dk/blandet/IMG_0635.JPG

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-04-05 10:32

> Nu har jeg UPloadet det....
> http://www.jabbe.lir.dk/blandet/IMG_0635.JPG

Er ikke noget jeg lige kender - kunne måske godt ligne en nannostomus, hvis
ikke kroppen var så høj.....

/Ole

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-04-05 12:45

"Ole Rasmussen" <ole@vandborgnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Jabbe(4k)" <jabbe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er ikke noget jeg lige kender - kunne måske godt ligne en nannostomus,
hvis
> ikke kroppen var så høj.....

Den er MEGET større en Nannostomus bliver!
Mener den var i næørheden af de 8-9 cm.

Carsten

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 08-04-05 18:54

> Den er MEGET større en Nannostomus bliver!
> Mener den var i næørheden af de 8-9 cm.

Jeg vil skyde den noget mellem 10-15 cm....
--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : BC

Dato : 06-04-05 11:00

Jesper Laursen wrote:
> [...]
> altså en kunstig farvet fisk.
>
> Det er da utroligt at Danmarks Akvarium støtter
> sådanne tåbelige projekter med den form for dyremishandling.

jeg tror heller ikke det er en Tecnofisk,
men jeg har lige sendt en forespørgsel til Danmarks akvarium,
på fiskens latinske navn, og de plejer at være flinke til at svare,
så må vi se, jeg skal self. nok skrive svaret her inde

mvh Brian

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 08-04-05 04:06

> [...]
> på fiskens latinske navn, og de plejer at være flinke til at svare,
> så må vi se, jeg skal self. nok skrive svaret her inde

Da jeg var der inde i søndags kunne de ikke svare på det men det kan jo være
den kloge er kommet tilbage...
I akvarie klubben mener de at det ihvertfald er en amerikaner(det var
ihvertfald det de fleste mente...)

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-04-05 09:01

> [...]
være
> den kloge er kommet tilbage...
> I akvarie klubben mener de at det ihvertfald er en amerikaner(det var

En "amerikaner"?? Hvad mener du med det??

Jeg så fisken flere gange sidste år på Interzoo messen i Nürnberg,
og der var også et navn på den, husker det blot ikke.
Mener at det er en barbe af en art, eller var det en Rasboa.
Og det er ikke en "techofisk"!!

Carsten

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 08-04-05 18:57

> En "amerikaner"?? Hvad mener du med det??

Med det menes der at den kommer fra Amerika(Syd, mellem eller nord(mener dog
selv det nok det er først nævnte selv)

> Jeg så fisken flere gange sidste år på Interzoo messen i Nürnberg,
> og der var også et navn på den, husker det blot ikke.
> Mener at det er en barbe af en art, eller var det en Rasboa.
> Og det er ikke en "techofisk"!!

Jeg syntes det er for ringe at du ikke kan huske det..:)

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : Jan F.

Dato : 16-04-05 20:35

"Jabbe(4k)" <jabbe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Jeg var i danmarks Akvarium i går(søndag) og så denne fisk...

Fisken er en Puntius denisonii

--

Jan F.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-04-05 10:27

> [...]
> Jeg har lagt billedet i dk.binaer....
>
> Kan i hjælpe???
> Der er jo en lilion at gå i gennem på Fish base....

Er det denne ?
http://www.practicalfishkeeping.co.uk/pfk/pages/show_article.php?article_id=137

/Ole

Fra : Jabbe\(4k\)