Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skandiabanken vil have skødet på mit hus!
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 17:05

Jeg er ved at oprette et Boligprioritet lån hos Skandiabanken.

Skandiabanken fortæller mig nu at jeg skal sende skødet på mit hus til dem.
Skødet vil efter indgåelse af låneaftalen blive opbevaret i Skandiabanken.

Mit spørgsmål er nu, er det normalt at banken opbevarer skødet på éns hus i
forbindelse med et boliglån?

Skandiabanken fortæller mig telefonisk at det er helt normal procedurer i
bankverden.

Når jeg spørger er det fordi jeg i øjeblikket selv opbevarer skødet, selvom
jeg har et realkreditlån.

Mvh. Henrik Astrup

Fra : Jesper

Dato : 04-04-05 17:39

"Henrik Astrup" <-> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er nu, er det normalt at banken opbevarer skødet på éns hus
> forbindelse med et boliglån?

Det er på ingen måde normalt! De skal selvfølgelig bruge når lånet skal
tinglyses men derefter har de intet at bruge det til. Det jeg gætter de vil
bruge det til er at næste gang du måske vil have omlagt lån jamen så er du
pinedød nødt til at gå ned til dem i banken og be om skødet og lur mig så
lige om ikke de ikke også gerne vil lave et lån til dig i stedet. Lad os
pænt kalde det en god måde at holde på kunderne på.....

> Skandiabanken fortæller mig telefonisk at det er helt normal procedurer i
> bankverden.

Det er ganske simpelt ikke korrekt.

> Når jeg spørger er det fordi jeg i øjeblikket selv opbevarer skødet,
selvom
> jeg har et realkreditlån.

Hvilket stort set alle andre også gør - det er normalt (også i bankverdenen

Mvh

Jesper - ejendomsmægler, valuar

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 17:36

Jeg mente heller ikke før at have hørt om den fremgangsmåde. Også lidt
dårligt at det ikke står nogen steder i materialet, ikke engang med småt.
Det står blot som en bemærkning i papirerne at banken skal have det
originale skøde indsendt sammen med pantebrev, underskriftet etc., og kun
fordi jeg ringede og spurgte bankrådgiveren fik jeg at vide at jeg ikke
ville få det retur.

Første gang jeg sendte papirer til Skandiabanken fik jeg efter lang ventetid
at vide, at papirerne var bortkommet, og jeg blev så bedt om at indsende dem
igen. Ganske vist fotokopier, men alligevel. Jeg ringede ind os prøvede at
forklare at papirerne skam lå i kuverten men fik at vide, at "nogle gange
smider vi simpelthen indsendte fotokopier væk hvis vi synes de er
utydelige".

Derfor synes jeg ikke det er det mest betryggende sted at have sit skøde
opbevaret.

[SNIP]

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 05-04-05 23:30

On Tue, 5 Apr 2005 18:35:39 +0200, "Henrik Astrup" <-> wrote:

>Derfor synes jeg ikke det er det mest betryggende sted at have sit skøde
>opbevaret.

Jeg er sikker på at der må foreligge en misforståelse. Jeg har selv en
Boligprioritet hos Skandiabanken og de opbevarer ikke mit skøde. De fik skødet
for at kunne foretage tinglysningen, men derefter fik jeg det igen.

Mit gæt er at forvirringen sikkert skyldes at der oprettes et pantebrev, og det
opbevarer banken, hvilket er helt normalt.

--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen