Mus har du født?
Fra : Heidi Jensen

Dato : 04-04-05 11:56

Var det ikke i Marts eller starten af April at Mus skulle føde?

Er der sket noget endnu?

Venlig Hilsen/ Best Regards
Heidi Jensen
www.hot-newlife.dk

Fra : Mus

Dato : 04-04-05 13:39

Heidi Jensen <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:K294e.44$e%.30@news.get2net.dk...
> Var det ikke i Marts eller starten af April at Mus skulle føde?
>
> Er der sket noget endnu?
>
> Venlig Hilsen/ Best Regards
> Heidi Jensen
> www.hot-newlife.dk

Ja det har jeg. En meget lille pige.

Det skulle have været den 17. april, men hun blev født den 23. marts ved
kejsersnit.

Der var siden uge 29 problemer med at hun ikke voksede helt som hun skulle.
Så i uge 36 turde de ikke trække den længere - her blev hun skønnet til 2000
g, hvilket hun også blev skønnet til i uge 34.

Anna skal hun hedde. Hun var 43 cm og vejede 1728 g. Vi blev udskrevet fra
neonatal i går, hvor hun vejede 1907 g.
Det er dejligt at have fået hende hjem, men også skræmmende fordi hun er så
lille.

Hvis der er inteteresse herfor kan jeg lægge et billede i dk.binaer?

Hun er bare super dejlig. Har ingen problemer haft overhovedet og det er
lykkedes mig at komme til at amme hende.

LN

LN

Fra : Heidi Jensen

Dato : 04-04-05 13:46

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Heidi Jensen <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:K294e.44$e%.30@news.get2net.dk...

> Ja det har jeg. En meget lille pige.

Tillykke!

> Det skulle have været den 17. april, men hun blev født den 23. marts ved
> kejsersnit.

Lyder ikke godt...

> [...]
> g, hvilket hun også blev skønnet til i uge 34.
>
> Anna skal hun hedde. Hun var 43 cm og vejede 1728 g. Vi blev udskrevet fra

årh den stakkel...

> Det er dejligt at have fået hende hjem, men også skræmmende fordi hun er
> så
> lille.
>
> Hvis der er inteteresse herfor kan jeg lægge et billede i dk.binaer?

Ja meget gerne! Vil vældig gerne se :0) Man kan jo også få en sådan gratis
hjemmeside, der kan du lægge billeder og dagbog osv. ind af hende, så kan
bedsterne også følge med den vej! Det har vi gjort med Emeli (bare tilføjet
nogle ekstra sider på den hjemmeside vi i forvejen har), den har Bedsterne
haft stor glæde af, også fordi de kan vise hende frem til hele verdenen...
:0)

> Hun er bare super dejlig. Har ingen problemer haft overhovedet og det er
> lykkedes mig at komme til at amme hende.

Det er godt at I er sluppet godt igennem... Jeg ammede også den første uge
uden smerter... Trods det det skulle jeg lige prøve lidt af det hele.. Men
nu endelig kører det bare, jeg ammer næsten fuldt, hun får 1 flaske om dagen
som hendes far giver hende! Men det skal nok gå godt for jer, du har prøvet
nok allerede!

Pøj Pøj med hende, jeg vil glæde mig til at se billeder af din lille
guldklump!

Hilsen Heidi

Fra : Mus

Dato : 04-04-05 17:43

Har forsøgt at sende men det meldes tilbage, at filen er for stor. Billedet
er i Jpeg format og fylder omkring 750 Kb

LN

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 17:44

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Har forsøgt at sende men det meldes tilbage, at filen er for stor.
Billedet
> er i Jpeg format og fylder omkring 750 Kb

Hej Mus !

Tillykke med lillepigen

Du kan sende billedet til mig, så skal jeg nok gøre det mindre og sende det
tilbage til dig.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Lars Raaby

Dato : 04-04-05 19:13

Heidi Jensen skrev:

> [...]
> haft stor glæde af, også fordi de kan vise hende frem til hele verdenen...

Ja det er nu ikke så dårlig en ide med sådan en hjemmeside. *g*

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Mus

Dato : 05-04-05 10:41

> Pøj Pøj med hende, jeg vil glæde mig til at se billeder af din lille
> guldklump!
>
> Hilsen Heidi

Hej

Buffy været så sød at lægge et billede ind i dk.binaer af Anna.

LN

Fra : Mus

Dato : 05-04-05 11:42

Mus <Bastian@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:425259aa$0$23091$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hej
>
> Buffy været så sød at lægge et billede ind i dk.binaer af Anna.
>
> LN

He he og så er det endelig lykkedes mig, at lægge et billede ind

LN

Fra : Heidi Jensen

Dato : 05-04-05 13:09

> Hej
>
> Buffy været så sød at lægge et billede ind i dk.binaer af Anna.

Hun ser sød ud... hendes tøj og sutten virker lidt overdrevent til hende
;0)... men en køn pige.. Tillykke endnu engang... Og lykke til hende
fremover....

Heidi

Fra : Mus

Dato : 05-04-05 15:03

Heidi Jensen <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Hbw4e.6$TU.0@news.get2net.dk...

> [...]
> >

> Hun ser sød ud... hendes tøj og sutten virker lidt overdrevent til hende
> ;0)... men en køn pige.. Tillykke endnu engang... Og lykke til hende

Ja hun drukner lidt i det hele. Vi har dog ikke købt noget i str 44, for da
hun blev udskrevet var hun allerede 44,5 cm. Men hun elsker den sut - så den
fik hun med hjem Det er endda en sut til præmature babyer

LN

Fra : karsten & Pia

Dato : 06-04-05 09:20

> [...]
> den
> fik hun med hjem Det er endda en sut til præmature babyer

Ja tillykke med hende det lille pus, ja der er stor forskel på for tidligt
fødte børn, min datter der blev taget ved kejsersnit i uge 37+0, var 55 cm
og vejede 4780 g, men havde de samme problemmer som andre børn der er født
for tidligt, grunden til hendes enorme vægt var væskeophobning i kroppen, og
hun tabte også hurtigt (1½ døgn) et halvt kilo. Men godt at høre I er kommet
hjem og at hun trives.

MVH Pia

Fra : Mus

Dato : 06-04-05 10:00

> [...]
og
> hun tabte også hurtigt (1½ døgn) et halvt kilo. Men godt at høre I er

Hvad er det for nogle problemer?

Siger man ikke at børn født i uge 37 er født til tiden?
Det gjorde de i hvert fald på neonatal.

Anna er tæt på at være født til tiden - heldigvis. Er dybt dybt taknemmelig
for dette.
Hendes lave fødselsvægt har ikke så meget at gøre med at hun var født før
tid.
Moderkage fungerede ikke helt som den skulle og den var to delt. Der var dog
hele tiden flow.

Grunden til at Anna lå på neonatal var ikke så meget hendes alder, men
hendes vægt.

LN

Fra : karsten & Pia

Dato : 06-04-05 11:33

> [...]
> dog
> hele tiden flow.
>
> Grunden til at Anna lå på neonatal var ikke så meget hendes alder, men

Ja min datter lå også på neontal og blev betragtet som født for tidligt (var
også først i uge 37 samme dag)...........hun havde problemer med
vejrtrækning og havde et hul i hjertet der ikke var helt lukket, hun fik
sondemad og væske i drop og nåede at få gulsot (leveren ikke helt modet).
Grunden til hun var så stor var også problemer med moderkagen, men af en
anden art end hos dig (for stor og fungerede for godt). Vi var der en uge og
fik så lov at komme hjem. Hun er en lille undermåler på 1 år og 9½ kg nu, så
alt er jo gået godt.

MVH Pia

Fra : Mus

Dato : 06-04-05 17:21

> [...]
og
> fik så lov at komme hjem. Hun er en lille undermåler på 1 år og 9½ kg nu,

Ok det var da voldomt for jeres lille datter. Godt det hele endte godt.

ja Anna slap mirakuløst let igennem det hele. Det eneste problem Anna havde
var at holde på varmen og ja så det at hun fik sondemad indtil min mælk løb
til og heldigvis kunne hun sutte. Jeg er så taknemmelig at jeg flere gange
hver dag får tårer i øjnene. Hun er simpelthen vores lille guldklump og en
rigtig fighter. Hun skal vejes på fredag og er nervøs for om hun har taget
på. Der er dog rigeligt i hendes ble af det hele, ved hvert bleskift.
Utroligt at der kan komme så meget ud af sådan en lille krop

Lykkedes det dig at komme til at amme?

LN

Fra : karsten & Pia

Dato : 07-04-05 07:44

> Lykkedes det dig at komme til at amme?
>
> LN

Ja efter en uge, hun blev først lagt til mit bryst 3 dage efter hun var født
(det var hårdt ikke rigtigt at kunne holde hende), så det varede lidt inden
jeg for alvor fik mælk. Da hun var 7 uger fik hun RS-virus og var indlagt på
børneafdelingen igen, og blev ikke ammet en uge, det gjorde at mit ene bryst
aldrig rigtigt er kommet igang igen, så fra hun var 8 uger og til nu hvor
hun er 1 år har jeg stort set ammet hende ved et bryst, men der er heldigvis
rigeligt der.

Det bliver spændende at se hvor meget lille Anna har taget på, det er nok
mere end du tror, det går bare så stærkt lige pludselig.

MVH Pia

Fra : Mus

Dato : 07-04-05 09:09

karsten & Pia <xx@£.de> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4254d6b0$0$73754$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]

> Det bliver spændende at se hvor meget lille Anna har taget på, det er nok
> mere end du tror, det går bare så stærkt lige pludselig.

uha den der RS virus blev der talt meget om. Den var ret frygtet på neonatal
afd.
Og vi har fået besked på ingen syge må komme i hjemmet eller røre hende den
første lange lange tid.
Anna har jo ikke ret meget at stå imod med, hvis hun skulle blive syg. Selv
en simpel forkølelse kan være alvorlig for hende.

Ved du hvordan hun fik denne virus?

Jeg har faktisk heller ikke så meget mælk i det ene bryst.
Jeg blev sat til at malke ud og malke ud og atter malke ud. Hun fik dog
altid først lov til at sutte lidt.
Mælken kom på 4. dagen - men allerede første eller anden dag kom der nogle
dråber råmælk som blev samlet op med kanyle og givet til Anna i sonden.

Jeg malker stadig ud, for jeg nåede aldrig at trappe det helt ned på
sygehuset.

Ja jeg kan forestille mig at det var vildt hårdt ikke at måtte holde sit
barn i flere dage.
Jeg holdt heldigvis Anna fra dag et, selv om det står for mig som en døs .
Var dopet af morfin og ketogan og jeg kan huske jeg var så bange for at
komme til at kaste op på hende Blev køresyg hver gang de kørte med min
seng.
Og he he vi har masser af billeder af hvordan jeg så ud i disse situationer
;O(

LN

Fra : karsten & Pia

Dato : 07-04-05 09:44

> [...]
> Selv
> en simpel forkølelse kan være alvorlig for hende.

Før min datter fik RS-virus havde jeg egentlig aldrig rigtig hørt om det. På
børneafdelingen sagde de det var den mest almindelige forkølseles virus man
kunne få, men børn under ½ år reagerer meget voldsomt på den og danner sejt
lim i luftvejene, der gør de ikke kan trække vejret særlig godt,
iltmætningen i blodet bliver hurtigt for lav.

Jeg har to andre børn der gik i børnehaven på det tidspunkt, og de var
almindeligt forkølede, og de fik desværre smittet den lille.

MVH Pia

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-04-05 14:23

Mus wrote:

> Ja det har jeg. En meget lille pige.

Tillykke!

/David

Fra : Kristine Gazel

Dato : 04-04-05 15:16

Også tillykke herfra.

KH Kristine.

Fra : Carina

Dato : 04-04-05 18:03

"Kristine Gazel" <kgazel@sol.dk> wrote in message
> Også tillykke herfra.

Ja, og herfra.

Har selv termin 16 april, det er rart at se at der er flere i dene gruppe
med helt nye babyer, eller en på vej :)

VH
Carina

Fra : Nette

Dato : 04-04-05 15:38

"Mus" skrev i

> Hun er bare super dejlig. Har ingen problemer haft overhovedet og det er
> lykkedes mig at komme til at amme hende.

Tillykke...

Nette

Fra : Gitte

Dato : 04-04-05 18:48

Hej

>Ja det har jeg. En meget lille pige.
>
>Det skulle have været den 17. april, men hun blev født den 23. marts ved
>kejsersnit.

Et stort tillykke med lillepigen. Godt at alt trods alt går godt, på
trods af den tidlige fødsel

MVH
Gitte

Fra : Conny Nielsen

Dato : 05-04-05 16:13

Tillykke tillyke, har lige været inde og kigge det lille pus. Hvor er hun
dog fin!

MVH

Conny