Fra et frameset til et andet.
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-04-05 10:35

Hej NG.

Jeg har et frameset der ser ud som følger:
<frameset rows="66, *">
<frameset cols="256, 18, *">
<frame src="logo.asp">
<frame src="curve.asp">
<frame src="menu.asp" name="menu">
</frameset>
<frameset cols="272, *">
<frame src="tree.asp" name="tree">
<frame src="work.asp" name="work">
</frameset>
</frameset>

Hvordan kan jeg i work.asp, v.h.a. JavaScript, slette en opion fra en select
box i menu.asp?
Jeg har koden til at slette den ønskede option, men kan ikke lige se hvordan
den kan nå select boxen i et andet frameset.

Mvh
Stefan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-04-05 11:26

Stefan Kristensen skrev:

> Hvordan kan jeg i work.asp, v.h.a. JavaScript, slette en opion fra en select
> box i menu.asp?

I første omgang var det måske en ide at overveje om du ikke kunne
undvære rammerne. Rammebaseret design har flere ulemper end fordele
- se evt. <http://www.lazycat.org/postcards/frames.html>.

> Jeg har koden til at slette den ønskede option, men kan ikke lige se hvordan
> den kan nå select boxen i et andet frameset.

Hvis du vil holde fast i rammerne, kan du få ideer til at referere på
tværs af dem fra siden her:
<http://www.quirksmode.org/js/frameintro.html>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-04-05 13:37

> I første omgang var det måske en ide at overveje om du ikke kunne
> undvære rammerne. Rammebaseret design har flere ulemper end fordele

Ja, det ville være dejligt. De har efterhånden været mere til gene end gavn.
Desværre vil min chef ikke lade mig bruge tiden på at lave om lige nu :´(

> Hvis du vil holde fast i rammerne, kan du få ideer til at referere på
> tværs af dem fra siden her:
> <http://www.quirksmode.org/js/frameintro.html>

Jeg kan ikke lige få det til at virke på mine inlejrede framesets. Eksemplet
bygger jo på at det indlejrede frameset ligger i en html fil, der er en del
af det første frameset. Alle mine framesets / frames er defineret i en og
samme fil j.f. mit første indlæg. Jeg kan ikke lige finde noget hos w3 om at
navngive selve frameset'et, men jeg kan naturligvis have overset det?

Mvh
Stefan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-04-05 14:11

Stefan Kristensen skrev:

> Jeg kan ikke lige få det til at virke på mine inlejrede framesets. Eksemplet
> bygger jo på at det indlejrede frameset ligger i en html fil, der er en del
> af det første frameset.

Hvor ser du det henne? I javascript-sammenhæng bør det være ligegyldigt
hvilken fil en rammedefinition ligger i (forudsat at rammerne ellers er
korrekt defineret).

Har du et link til din side?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 05-04-05 11:34

DOH! Jeg havde glemt at min select ligger i en form :-/

Mvh
Stefan

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 04-04-05 18:14

"Stefan Kristensen" <stefank@asg.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> <frame src="menu.asp" name="menu">
> </frameset>
> <frameset cols="272, *">
> <frame src="tree.asp" name="tree">
> <frame src="work.asp" name="work">
> </frameset>
> </frameset>
>
> Hvordan kan jeg i work.asp, v.h.a. JavaScript, slette en opion fra en
select
> box i menu.asp?
> Jeg har koden til at slette den ønskede option, men kan ikke lige se
hvordan
> den kan nå select boxen i et andet frameset.

Et link vil hjælpe samt en forklaring på hvad det er du vil opnå.

Man kan godt overføre informationer fra en ramme til en anden.

Er siderne skrevet i JavaScript eller prøver du at omgå VBScript?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg