Retriever
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 06:44

Har undret mig lidt, når man sidder og læser annoncer på bl.a dba.
Der står ofte noget i retning af:
Sælges: Blandning imellem Labrador og Retriever.
Det kunne jo i princippet være en ægte hund.

Går ud fra at folk mener en Golden Retriever, men Labradoren er jo også en
Retriever. Det sammer er Flatcoated Retrieveren, Curly Coated Retrieveren,
Tolleren osv.
Så hvad mener folk, når de skriver Retriever ? Er det Golden Retriver, som
bare kaldes Retriever ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-04-05 08:07

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message

> [...]
> Tolleren osv.
> Så hvad mener folk, når de skriver Retriever ? Er det Golden Retriver, som

Retrieverfolk betegner dem snarer som lab, flat, golden, ches og curly.
Tolleren er ikke organiseret under DRK, men jeg ville kalde den en toller.
En retriever er for mig en massebetegnelse

--
mvh / regards

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 12:01

> Retrieverfolk betegner dem snarer som lab, flat, golden, ches og curly.

Ja, nemlig.

> En retriever er for mig en massebetegnelse

Også her.
Derfor undre det mig lidt når folk annoncere med f.eks. en blandning af
Collie og Retriever eller f.eks. Labrador og Retriever. Eller også bare
Retrieverhvalpe....
Det bliver man jo ikke så klog af.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Palle

Dato : 04-04-05 13:22

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
> Så hvad mener folk, når de skriver Retriever ? Er det Golden Retriver, som
> bare kaldes Retriever ?

Det lyder fornuftigt, da labrador retrieveren jo oftest bare kaldes
labrador. Flat, curly, ches og toller er nok ikke kendt af af så mange, som
ikke er hunderace-interesseret.
Men jeg synes det er en meget mangelfuld information. Det siger også lidt om
hvor meget sælgeren ved om hunde, eller har sat sig ind i sin egen hund...

Mvh Palle
--
Læs om golden retrieveren, dens oprindelse, udseende og karakteregenskaber.
Læs også om vores hvalpe og deres forældre, og se billeder af dem:

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 16:29

"Palle" <palle13larsen@NEJTILSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder fornuftigt, da labrador retrieveren jo oftest bare kaldes
> labrador. Flat, curly, ches og toller er nok ikke kendt af af så mange,
som
> ikke er hunderace-interesseret.

Ja, jeg vil jo så kalde en Golden Retriever for en Golden som forkortelse,
og ikke en Retriever.

> Men jeg synes det er en meget mangelfuld information. Det siger også lidt
om
> hvor meget sælgeren ved om hunde, eller har sat sig ind i sin egen hund...

Ja og betegnelsen kan vel også være med til at forvirre
førstegangshundeejere.

> Læs også om vores hvalpe og deres forældre, og se billeder af dem:
> http://home.tiscali.dk/retriever

Dejlige hunde i har - både morhund og hvalpene.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Leyna

Dato : 04-04-05 13:31

On Mon, 4 Apr 2005 07:44:26 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Sælges: Blandning imellem Labrador og Retriever.
>Det kunne jo i princippet være en ægte hund.

En blanding er skam en ægte hund... den er bare ikke raceren!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 16:23

> En blanding er skam en ægte hund... den er bare ikke raceren!

Hi hi, ja det var vist lidt klodset formuleret og kunne godt misforstås, med
lidt god vilje.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : qfha

Dato : 04-04-05 16:25

"" skrev d. 04-04-05 06:44 dette indlæg :

> [...]
Retrieveren,
> Tolleren osv.
> Så hvad mener folk, når de skriver Retriever ? Er det Golden Retriver,

Du kan kun være sikker på en ting, nemlig at det er et gadekryds som
sælger ikke kender forældrene til.

http://www.kandu.dk/

Fra : DCH

Dato : 05-04-05 14:00

Hej

Så vidt jeg er orienteret så ja, der menes en golden retriever.

Hej hej

http://www.kandu.dk/