Hvor anmelder man dyreplageri overfor fisk
Fra : Tine Kristiansen

Dato : 03-04-05 13:36

Hej Gruppe,

Jeg har oplevet en fiskehandler som i lang tid har haft to aligatorer gående
i et lille akvarium ca. 50 L. De kan dårlig vende sig i akvariet uden at
skubbe til hinanden - de er vel omkring 40 cm.

Det virker ikke forsvarligt. De har været i det samme akvarium i ca. 3-4
måneder.

Lyder det også forkert i jeres ører ? Hvis ja, hvor kan man gå hen med
klagen ?

Hilsen
Tine

Fra : claus

Dato : 03-04-05 14:33

politi

Fra : Bainz !

Dato : 03-04-05 18:02

Hvad er det for en butik der har sådan nogen gående......?

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 03-04-05 18:50

"Bainz !" <bainz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for en butik der har sådan nogen gående......?

Det er den lokale dyrehandler - mener den er med i bonnie kæden eller også
er det poppi.

Er det okay at de går rundt i så lille akvarium eller har jeg ret i at det
er dyreplageri ?

Jeg vil jo nødigt indblande politiet hvis det er okay at have dem gående i
det lille akvarium.

Hilsen
Tine

Fra : BC

Dato : 03-04-05 19:30

Tine Kristiansen wrote:
> [...]
> at det er dyreplageri ?
>
> Jeg vil jo nødigt indblande politiet hvis det er okay at have dem

du sagde de var ca 40 cm, hvad er ca målene på akvariet de går i

/Brian

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 03-04-05 20:03

"BC" <fake@fake.dk> skrev i en meddelelse news:42503606$0$67264$>
> du sagde de var ca 40 cm, hvad er ca målene på akvariet de går i
>
> /Brian

Har lige snakket med kæresten om det og han mener at akvariet nok er 50-60
cm i længden og vel 30 i bredden. Når de står på langs kan de være der uden
problemer (med hovedet over vandet - har aldrig set dem ligge fladt) men når
de står på tværs så er halen bukket langs bagvæggen.

Og som sagt når de er 2, så er der ikke plads til at vende sig, svømme eller
noget andet uden de skubber godt til hinanden.

Jeg kan bare ikke helt forestille mig at politiet gør noget ved det. De
giver vel bare en advarelse eller ??? Jeg vil jo allerhelst hjælpe dem med
det samme.

Men de koster også 4500 kr stykket (hvilket nok også er derfor at de har
været der i flere måneder) og jeg tror heller ikke lige det er alle og
enhver som vil have dem som kæledyr (jeg må melde pas ;0) )

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig og de stakkelse dyr.

Hilsen
Tine

Fra : BC

Dato : 03-04-05 20:12

Tine Kristiansen wrote:

> [...]
> være der uden problemer (med hovedet over vandet - har aldrig set dem
> ligge fladt) men når de står på tværs så er halen bukket langs

det er helt klart for småt også i længden

> Jeg kan bare ikke helt forestille mig at politiet gør noget ved det.
> De giver vel bare en advarelse eller ???

ja det gør de, men den kan følges op af en bøde, hvis de ikke udbedrer

Jeg vil jo allerhelst hjælpe
> dem med det samme.

det gør du bedst ved at gå til politiet

> Men de koster også 4500 kr stykket (hvilket nok også er derfor at de
> har været der i flere måneder) ,

det kommer nok også lidt an på hvad art vi snakker om

>og jeg tror heller ikke lige det er alle og enhver som vil have dem som
>kæledyr (jeg må melde pas ;0) )

havde jeg haft pladsen, så kunne jeg godt finde på det, hvis prisen så osse
var rigtig, jeg har haft Brille Kaiman før, osse en dille )

> Håber at der er nogen som kan hjælpe mig og de stakkelse dyr.

som sagt så er mit bedste råd at gå til politiet, hurtigst muligt, jeg ved
at de er meget hurtige her ved os, når det gælder dyrehandler

Fra : Kim Adersen

Dato : 03-04-05 20:08

>Håber at der er nogen som kan hjælpe mig og de stakkelse
>dyr.
>
>Hilsen
>Tine

Prøv evt. skov & naturstyrelsen. Specielt når det er
forretning og man må formode der er tale om import, så kan
de have interesse i det.

Mvh
Kim Andersen

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-04-05 08:37

min søgning på google gav det her i første hug
http://www.alledyrsret.dk/medl-nyt.htm prøv hos dem de vil med sikkerhed
kunne hjælpe dig .