Fødselsdag for børnehaven
Fra : Thomas \(Århus\)

Dato : 03-04-05 12:26

Hej,
børnene fra min søns stue i børnehaven kommer til fødselsdag et par timer
(17 børn).
Nu skal der planlægges med mad og aktiviteter. Det er en integreret
institution, så
børnene er fra 1-6 år.

Kom gerne med forslag til mad og aktiviteter. Hører meget gerne dine
erfaringer
fra lignende arrangement. Kan ikke komme på aktiviteter hvor alle børnene
kan
deltage (må måske sætte min lid til at de medfølgende pædagoger kan ryste
lidt
ud af ærmet..

Glæder mig til at høre fra dig,

Thomas (far til meget snart 2-årig)

Fra : karsten & Pia

Dato : 03-04-05 15:44

> [...]
> kan
> deltage (må måske sætte min lid til at de medfølgende pædagoger kan ryste

min erfaring fra lignende er, at får børnene noget at spise (f.eks
pølsehorn, minipizza, æbleskiver, frugt el. lign) og lov til at lege med det
legtøj I har så er det nok for dem.

MVH Pia (mor til 1-årig, 3-årig og 5-årig)

Fra : Nette

Dato : 03-04-05 17:06

"Thomas (Århus)" skrev

> [...]
> kan
> deltage (må måske sætte min lid til at de medfølgende pædagoger kan ryste

Hej Thomas.

Jeg har kun een gang været til børnefødselsdag med vuggestuebørn, men måske
er det den samme institution som din søn går i.

Mine erfaringer.....
Aktiviteter er slet ikke nødvendigt. Børnene elsker at komme på besøg hos
hinanden og prøve alt det nye legetøj. De er ret gode til selv at finde på
og det bliver nemt stressende, hvis Mor og Far har været kreative. Men når
nu årstiden byder på det, er udeleg jo genialt, så hvis I har noget
udelegetøj, kan de nemt få tiden til at gå.

Ang. mad, så er det altid godt med noget, de selv kan sidde og fingerere
med. Jeg har fået serveret meget, men de gængse ting er f.eks. pizzasnegle,
agurkestave, gulerodsstave, rosinpakker osv. En gang, hvor der faktisk var
vuggestuebørn med, fik vi boller i selleri med kartofler,- ( alle børnene
spiste det faktisk!!!).
Andre steder har pizzasneglene været erstattet med frikadeller, alm. pizza,
eller pitabrød med selvvalgt fyld.
Fælles for alle stederne har været kagemanden, - og evt. slikposer, men når
det nu er vuggestuebørn, er det jo ikke sikkert, I må servere det.

Opdækning på gulvet med en fin dug, balloner, sugerør og servietter gør det
snildt ud for et rigtig flot fødselsdagsbord.

Tillykke med den "lille".

Nette