Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Befordringsfradrag - offentlige transportm~
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-04-05 12:16

Min kæreste har et befordringsfradrag på 5437,- kr. i 2004, ifølge min
beregning.

Jeg mindes, at have læst/hørt om, at man nu kan/må trække sine
udgifter til offentlige transportmidler fra (i stedet). Hvor kan jeg
finde noget information om dette?

Jeg ved endnu ikke hvad der bedst kan betale sig, men det må jeg jo få
kigget på...

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

Fra : KNT

Dato : 03-04-05 14:41

Skattevæsenet er ligeglade med hv0orledes du transporterer dig og hvad det
koster dig. Det interessante er antallet af kilometre mellem bolig og
arbejdsplads.

Knud

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-04-05 22:19

On Sun, 3 Apr 2005 15:40:49 +0200, "KNT" <laveskov.sl@et.hotmail.dk>
wrote:

>Skattevæsenet er ligeglade med hv0orledes du transporterer dig og hvad det
>koster dig. Det interessante er antallet af kilometre mellem bolig og
>arbejdsplads.

Som sagt, så mindes jeg, at have læst, at man i stedet for at bruge
den normale beregningsmetode kan trække sine udgifter til offentlige

Fra : max[dk]

Dato : 04-04-05 06:00

> Som sagt, så mindes jeg, at have læst, at man i stedet for at bruge
> den normale beregningsmetode kan trække sine udgifter til offentlige
> transportmidler fra i stedet.

Står der så også noget om at man kan trække sine udgifter til bil fra?

Jeg er helt enig med KNT.

/Max

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-04-05 10:56

On Mon, 4 Apr 2005 06:59:43 +0200, "max[dk]"
<maxses_snot_@hotmail.com> wrote:

>Står der så også noget om at man kan trække sine udgifter til bil fra?

Nej, det jeg har læst omhandlede kun transport med de offentlige
transportmidler.

Det var noget med, at en gut havde vundet en sag - og dermed fået
grønt lys, for at trække disse udgifter fra (mod selvfølgelig at
droppe "kilometerpengene").

>Jeg er helt enig med KNT.

Det har da ikke noget med meninger at gøre, det her.

Jeg siger ikke, at det er helt korrekt, det jeg skriver (så ville jeg
jo ikke spørge, blot trække beløbet fra). Jeg mindes dog, at have læst
noget om det - og det er jeg nysgerrig for at få læst igen. Det kan
sagtens være, at der var helt specielle omstændigheder, men jeg er ret
overbevist om, at en gut slipper godt (og lovligt) fra at trække sine
udgifter til offentlig transport fra - efter han har vundet en sag.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : anders majland

Dato : 04-04-05 11:09

> [...]
> overbevist om, at en gut slipper godt (og lovligt) fra at trække sine
> udgifter til offentlig transport fra - efter han har vundet en sag.

Sikker på at du ikke blander det sammen med følgende:

At man ikke skal beskattes af et firmabetalt periodekort til offenlig
transport (sålænge man ikke tager befordringsfradrag samtidigt). Har man kun
kort til arbejde (som i intet eller kun meget lille fadrag) er det en god
fidus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-04-05 11:26

On Mon, 4 Apr 2005 12:08:40 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> [...]
>kort til arbejde (som i intet eller kun meget lille fadrag) er det en god

Nej, jeg er absolut ikke sikker på, at jeg ikke blandet det sammen.
Ved du, om der har været en sag på ovenstående (hvorefter det jo så
blev tilladt)? I så fald, så må det jo meget sandsynligt være det jeg
husker.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : anders majland

Dato : 04-04-05 14:09

> [...]
> Ved du, om der har været en sag på ovenstående (hvorefter det jo så
> blev tilladt)? I så fald, så må det jo meget sandsynligt være det jeg

Ja - den blev behandlet sidste sommer, og der var noget skriveri i
"pressen". Mener at jeg har læst det på www.toldskat.dk under enten
Forhåndsbesked eller Afgørelser

Fra : Henrik k

Dato : 07-04-05 21:39

> [...]
> Ved du, om der har været en sag på ovenstående (hvorefter det jo så
> blev tilladt)? I så fald, så må det jo meget sandsynligt være det jeg
Hvorfor så ikke spørge ligningsrådet!.

Fra : KNT

Dato : 04-04-05 10:52

> Som sagt, så mindes jeg, at have læst, at man i stedet for at bruge
> den normale beregningsmetode kan trække sine udgifter til offentlige
> transportmidler fra i stedet.

Så mindes du nok noget vrøvl !
Kun ved færgetransport/bropassage er der særregler.

Knud