Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
kan min kone indløse en check givet til mi~
Fra : Carsten

Dato : 03-04-05 09:48

På forhånd tak

/Carsten

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-04-05 10:53

Carsten wrote:
> På forhånd tak

Nej, ikke umiddelbart.
Og det er da godt. For hvor går grænsen for hvis checks man kunne indløse.?

Der kan dog være tilfælde hvor pengeinstituttet kender jer så godt at
det kan lade sig gøre.
Men det kan vist ikke være ifølge reglerne.

Jeg formoder at man kan lave en aftale ml. jer og pengeinstituttet hvor
man netop kan gøre det som I vil.

Men det tyder ikke på at I har en sådan aftale, da du jo ikke kender til
den.

Mvh. Jørgen

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 03-04-05 11:18

> Nej, ikke umiddelbart.

Kan man ikke bare gøre det med en fuldmagt?

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-04-05 12:36

Den 03-04-05 10.47 skrev Carsten følgende:

Det skulle der vist ikke være noget i vejen for, medmindre checken er
crossed.

P.S. Det er altid en god ide at skrive spørgsmålet i selve indlægget.
Det er ikke alle, der læser emnelinjen, og når andre svarer som her, kan
man ikke umiddelbart se, hvad der svares på.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : David T. Metz

Dato : 03-04-05 21:15

Kim Ludvigsen wrote:
> Den 03-04-05 10.47 skrev Carsten følgende:
>
> Det skulle der vist ikke være noget i vejen for, medmindre checken er
> crossed.

Lignende spørgsmål har lige været op i d.v.jura og en crossning er
egentlig ikke en hindring for en endossering. Så hvis Carsten bare
skriver under bag på, så kan konen hæve.

David