Mount af Win-share?
Fra : Lars Overgaard

Dato : 26-05-01 14:03

Hvad er det nu lige syntaksen er i /etc/fstab, når man vil mount et share
fra en Windows?

Jeg forsøger uden held med:
smbmount //server/share /mnt/dir smbfs rw 0 0

Det virker fint nok, hvis jeg mounter manuelt med
smbmount //server/share /mnt/dir
og så bagefter angiver password.

Anyone?

/Lars

Fra : Lars Overgaard

Dato : 26-05-01 14:07

"Lars Overgaard" <lars@lars-o.dk> wrote in message
> Hvad er det nu lige syntaksen er i /etc/fstab, når man vil mount et share
> fra en Windows?
>
> Jeg forsøger uden held med:
> smbmount file://server/share /mnt/dir smbfs rw 0 0

Min Outlook Express putter åbenbart file: foran mine share-angivelser, så se
bare bort fra det.

/Lars

Fra : Bjørn Connolly

Dato : 28-05-01 12:34

On Sat, 26 May 2001 15:02:58 +0200, Lars Overgaard <lars@lars-o.dk> wrote:
>Hvad er det nu lige syntaksen er i /etc/fstab, når man vil mount et share
>fra en Windows?
>
>Jeg forsøger uden held med:
>smbmount //server/share /mnt/dir smbfs rw 0 0

uden pw
\\server\share /mnt/dir smbfs rw,guest 0 0
med pw (har ikke selv prøvet)
\\server\share /mnt/dir smbfs rw,password=whatever 0 0

--
Bjørn Connolly
Disclaimer at <http://www.vof.dk/concorp/disclaimer.html>

Fra : Lars Overgaard

Dato : 28-05-01 22:29

"Bjørn Connolly" <concorp@mail.dk> wrote in message

> uden pw
> \\server\share /mnt/dir smbfs rw,guest 0 0
> med pw (har ikke selv prøvet)
> \\server\share /mnt/dir smbfs rw,password=whatever 0 0

Jepper...sørme så...
Tak

/Lars