Køb af grund. Hvilke lånemuligheder
Fra : JS

Dato : 02-04-05 20:33

Er der ved køb af byggegrund mulighed for at optage realkreditlån? Der skal
ikke bygges på grunden foreløbig.

Fra : Hasse Brandt

Dato : 03-04-05 07:32

Normalt tilbyder de fleste pengeinstitutter det man kalder for et
"byggelån". Alt efter hvor lang tid du forventer der skal gå inden der skal
bygges, så er der forskellige amoritations profiler.

Det mest normale er, at man får et byggelån/byggelåns kredit, som er med til
at finansierer grund og byggeri. Og når det endeligt byggeri stå færdig, så
optages der et realkredit som banken har taget transport i, og byggelånet
indfries derefter.

Fra : KNT

Dato : 03-04-05 08:13

Der er intet til hinder for at låne til en grund i et realkreditselskab.
Husk bare der kan være servitutter i området, som pålægger dig at bygge
indenfor f.eks. 3 år - og så kan der være et problem.

Knud

Fra : Anders Mørk

Dato : 05-04-05 07:36

> Er der ved køb af byggegrund mulighed for at optage realkreditlån? Der
> skal ikke bygges på grunden foreløbig.

Jo, jo... Det kan man sagtens, men såvidt jeg husker vil
realkreditinstitutterne kun finansiere op til 40% af en ubebygget grund. Det
gør det jo noget dyrt at have grunde til at ligge og flyde, hvis man ikke
har nogle gode finansieringsmuligheder hos ens bankforbindelse.

Venligst,
Anders