mandrake ftp install problem
Fra : Martin Schultz

Dato : 26-05-01 13:53

Jeg har fået mandrake 8.0 ftp installeren til at virke og tingende
virker fint men når jeg når til det sted hvor den skal finde pakkerne
stopper den.

Den siger: Søger efter tilgængelige pakker.
Jeg har prøvet atlade den stå men den kommer ikke viderer. Der er
heller ingen komunikation over internettet.

Er der nogen der har en ide om hva der kan være galt? Jeg har prøvet
både ftp.dkuug.dk og ftp.net.uni-c.dk

Fra : Lars Henriksen

Dato : 26-05-01 14:47

Martin Schultz wrote:

> Den siger: Søger efter tilgængelige pakker.
> Jeg har prøvet atlade den stå men den kommer ikke viderer. Der er
> heller ingen komunikation over internettet.

Sikkert et DNS problem. Hvis du har mulighed for det kan du angive din udbyders (Cybercity ikke?) dns server:
212.242.40.3

> Er der nogen der har en ide om hva der kan være galt? Jeg har prøvet
> både ftp.dkuug.dk og ftp.net.uni-c.dk
Ellers prøv ftp serverne på deres ip adresser:

ftp.dkuug.dk : 195.215.30.68

ftp.net.uni-c.dk: 130.226.1.37

cheeers
Lars

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-05-01 15:51

On Sat, 26 May 2001 15:46:45 +0200, Lars Henriksen
<"olav(spam-me-not)"@mip.sdu.dk> wrote:
>Sikkert et DNS problem. Hvis du har mulighed for det kan du angive din udbyders (Cybercity ikke?) dns server:
>212.242.40.3
Det er ikke problemet. Jeg kan saktens få forbindelse til nettet. Selv
install programmet henter den på nettet.

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-05-01 17:47

Hmm hvis man lader den st længe nok siger den:

Der er opstået en fejl
Net: FTP: Time out ... Propagated

Hvadd kan det være?