Babyalarm=off-topic?
Fra : RVP

Dato : 02-04-05 19:39

Hej gruppe!

Vi er ved at være ved den tid, hvor tøsen skal sove i haven. I forbindelse
med det skal vi anskaffe en babyalarm. Jeg mener at kunne erindre noget om
et walkie-talkiesæt, der kostede langt mindre end de gængse babyalarmer,
og
som oven i købet virkede bedre.
Husker jeg helt galt?

Hvis der er nogen er jer der har gode erfaringer med alarmerne, vil jeg
mægtig gerne ha' et råd.

Med venlig hilsen
Rasmus

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-04-05 22:39

RVP wrote:
> [...]
> som oven i købet virkede bedre.
> Husker jeg helt galt?
>
> Hvis der er nogen er jer der har gode erfaringer med alarmerne, vil

det er altid en god ide at kigge på de debatter der allerede har været om
emnet ;

google er din ven:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=babyalarm&meta=group%3Ddk.familie.barn

en hel tråd om det specifikke emne ;)
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=4101a069%240%24252%24edfadb0f%40dread16.news.tele.dk&rnum=4&prev=/groups%3Fq%3Dbabyalarm%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.familie.barn%26selm%3D4101a069%25240%2524252%2524edfadb0f%2540dread16.news.tele.dk%26rnum%3D4

du kan også prøve i dk.forbruger:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=babyalarm&meta=group%3Ddk.forbruger.*

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 03-04-05 02:58

Forbrugerstyrelsen har lavet en test af babyalarmer så sent som november
2004, resultatet af testen kan ses her:
www.forbrug.dk/test/testbasen/boern/babyalarmer

Der er ikke nogle walkie-talkie der, og jeg har ikke prøvet nogle af
alarmerne. Men tænkte bare det ville være noget for dig som søger efter et
babyalarm.

Mvh

Emil

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 03-04-05 08:35

"RVP" <raskat@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som oven i købet virkede bedre.
> Husker jeg helt galt?
>
> Hvis der er nogen er jer der har gode erfaringer med alarmerne, vil jeg

Vores datter er lige draget af med sønniken,
og hun bruger walkie-talkies til babyalarm,
for de kan omstilles til det. Jeg husker ikke navnet,
men du kan maile til os privat, så skal jeg
skaffe dig navnet.
Hjemme: grovebgc@tdcadsl.dk
Mvh.Bodil.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 03-04-05 09:29

"RVP" <raskat@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der er nogen er jer der har gode erfaringer med alarmerne, vil jeg
> [...]

Hej Rasmus

Vi har både en "rigtig" babyalarm", Super Nova som er ganske dyr, og et
billigt walkie talkie-sæt fra Harald Nyborg, som blev købt, da vi engang
troede, vi havde mistet senderen til den dyre alarm.
Walkien fungerer da - så nogenlunde. Den er meget lidt følsom, hvilket vil
sige, at vi af og til kan høre ungerne ude fra haven eller gennem
etageadskillelsen fra deres værelse, længe før alarmen åbner. Den skal
placeres meget tæt på lydkilden for at være sikker på at fange noget,
hvilket er meget upraktisk for os med tvillinger (vi gider ikke skulle have
en alarm ved hver seng på deres værelse). Desuden larmer den også meget i
sende-enden (klikker), når kanalen åbnes, ligesom den larmer meget, når den
løber tør for batteri - hvilket den gør meget ofte!

Super Novaen var dyr i anskaffelse, da vi i sin tid købte den til
storesøster. Til gengæld kører den nu på 5. år og virker upåklageligt,
selvom den er blevet tabt/smidt på fliser og ned af trapper m.m. ganske
mange gange. Den er hærget at se på, men fungerer som sagt. Den kan
indstilles i følsomhed, så vi kan have den stående midt i tvillingernes
værelse, og den fanger præcis de nødvendige lyde fra begges senge. Den
kommer med to opladere, men kører meget længe på en opladning. Efter mere
end 4 års brug har vi fortsat de oprindelige batterier.
Jeg elsker den alarm . Den er simpelthen så pålidelig, både med at fange
de lyde, den skal, samt med driftsikkerhed, at jeg under ingen
omstændigheder vil undvære den.

Og hermed slut på min subjektive historie om babyalarmer *S*. Tolkningen
klarer du sikkert nemt selv

MVH Mette (en på 4 år, to på 1½)

Fra : Carina

Dato : 03-04-05 11:52

"Mette Svangren Guttesen"

<Snip en positiv anmeldelse af Super Nova>

Vi har selv lige købt samme alarm, men baby er ikke ankommet endnu, så vi
har ikke afprøvet den. Dog havde jeg en veninde på besøg i 2 dage, men samme
alarm og baby stående i haven, og den virkede supergodt. I starten opfangede
alarmen busserne der kørte forbi, men blot en smule justering skulle der
til, og så var det kun babylyde der slap igennem.

Vi har slet ikke været i tvivl om at vi gerne vil have en ordentlig alarm,
da baby skal stå i haven og sove, og der skal ikke være nogen usikkerhed om
at vi hører det vi skal høre.

Og selfv. skal man ikke forlade sig alene på en babyalarm ;)

VH
Carina

Fra : RVP

Dato : 03-04-05 22:35

Tak Gruppe

I er da helt suveræne. Tusind tak for alle svarene (det er muligt at min
brug af superlativer er lidt i overkanten. Det skyldes uden tvivl vejret).

Glade hilsner

Fra : Sara

Dato : 12-04-05 10:04

Jeg bruger twintalk (walkietalkie) fra harald nyborg og det fungerer fint.
Det er rigtigt at den skal placeres tæt på lydkilden. Men da jeg ikke har
tvillinger er det ikke noget problem.