HUND I PENSION
Fra : Birgit

Dato : 02-04-05 09:02

Hej gruppe

Jeg har en tibetansk terrier. Vi skal på ferie 14 dage til sommer. Hunden er
1 år gammel. Kan den mon godt "holde ud" at være på pension i 14 dage. Jeg
kan ikke rigtig finde nogen til at passe ham...

Birgit

Fra : Holm

Dato : 02-04-05 10:39

"Birgit" <flynderborg@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1 år gammel. Kan den mon godt "holde ud" at være på pension i 14 dage. Jeg
> kan ikke rigtig finde nogen til at passe ham...

Hej Birgit

Jeg har selv arbejdet på et kombineret hundehotel og internat og har set
hvordan de fleste hunde tager det, når de kommer i pension.
Største parten tager det virkelig flot, de spiser og morer sig og synes det
er spændende med mange andre hunde omkring sig.
Der er så nogle enkelte som absolut ikke har lyst til at spise, og måske
sidder og trykker sig noget.
Hvis det er en rigtig god pension, så ser indehaveren straks om en hund har
det godt eller skidt, og vil tage sig af det, enten ved at give den ekstra
opmærksomhed eller ligefrem tage den med ind i privaten.
Det er jo et levebrød at drive en pension og alle ønsker (forhåbentligt) at
deres kunder kommer igen.
Mit råd til dig er at tage ud og se pensionen først og få en snak med dem
der står for det, tag evt hunden med og se hvordan den reagerer, stil alle
de spørgsmål du har lyst til og hvis du ikke får nogle gode svar eller
ligefrem ikke må se pensionen, så find et andet sted.

Det er vigtig at man føler sig tryg ved det sted man afleverer sin hund, så
skal det sikkert også nok gå, og de hunde jeg har kendskab til , inckl. mine
egne har aldrig taget skade af et par ophold på en pension, men jeg har også
altid set den grundigt an først.

Mange hilsener
Holm

Fra : Birgit

Dato : 02-04-05 13:46

> [...]
> hvordan de fleste hunde tager det, når de kommer i pension.
> Største parten tager det virkelig flot, de spiser og morer sig og synes

Ok. det lyder fortrøstningsfuldt, er der nogen der kender en god pension i
Nordsjælland..

birgit

Fra : Hanne Rasmussen

Dato : 02-04-05 14:25

Min hund plejer at blive passet her http://www.sennettas.dk/ - de har både
en kattepension - som er beskrevet i linket og en hundepension (som der ikke
står noget om).
Pga. kurser har hun været der 4 * 4 dage i løbet af vinteren - plus 2 uger
på sommerferie sidste år- og hun går stadig glad med - med logrende hale -
og giver mig knap et blik når jeg går. Det må betyde hun har det godt.
Jeg kender flere både hunde og katte der har været det - og alle har været
tilfredse, specielt med de søde mennesker der passer dyrene. Så vidt jeg ved
har hundene ikke egen udendørs løbegård, men kommer ud alene - eller sammen
med en de passer godt med - på en stor indhegnet plæne.
Hilsen Hanne

Fra : Birgit

Dato : 04-04-05 18:53

> en kattepension - som er beskrevet i linket og en hundepension (som der
> ikke står noget om).

1000 tak for tippet, jeg har allerede prøvet at smide poterne ind, så må vi
se om det er plads.

Venlig hilsen

Birgit

Fra : Søren LH

Dato : 02-04-05 19:32

"Birgit" <flynderborg@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ok. det lyder fortrøstningsfuldt, er der nogen der kender en god pension i
> Nordsjælland..
>
> birgit

Hej Birgit,

Det er ikke Nordsjællend, men bortset fra dette vil jeg anbefale Derkan
www.hundepensionen-derkan.dk ved Køge.

Der er tale om en ensomt beliggende tidligere bondegård, hvor hundene på
skift får lov at løbe frit omkring og være gårdhund og være med i ejernes
daglige gøremål. Hunden får en lang gåtur over markerne uden line. Fruen
skaffer den mad din hund skal have, om det så er barf.

Fruen, der har det, er enormt sød, og når vi ankommer får hun lige så stor
velkomst af vores hund, som vores nærmeste familie og venner ellers får.

Anbefales på det varmeste.

Mvh
Søren

Fra : Annie

Dato : 03-04-05 20:23

> Ok. det lyder fortrøstningsfuldt, er der nogen der kender en god pension i
> Nordsjælland..

Hej Birgit

Jeg går til træning med min hund her: www.hundenshilton.dk
De har osse hundepension og det er et virkeligt dejligt sted lige
udenfor Hillerød. På hjemmesiden kan du læse mere om stedet og der er
virkeligt rart at være på "besøg" når man er til træning.

Annie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-04-05 20:47

annie_wolff@yahoo.dk (Annie) writes:

> [...]
> udenfor Hillerød. På hjemmesiden kan du læse mere om stedet og der er
> virkeligt rart at være på "besøg" når man er til træning.

Hvor ser det bare lækkert ud! En bruser, det var lige noget for Siri,
en meget vandglad newfoundlænder. Og græsplæne i stedet for beton. Og
et træ. Det eneste hun nok ville være utilfreds med er gulvvarme! Hvad
skal man dog med den slags, hvis man kan finde et koldt hul i jorden?

Men hvis det er så godt som billederne og teksten viser, så ville jeg
ikke være utryg ved at sætte Siri i pension der, det er helt sikkert.
Desværre er det jo lidt langt at køre fra Århus.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : connie svit

Dato : 02-04-05 15:00

> [...]
>1 år gammel. Kan den mon godt "holde
>ud" at være på pension i 14 dage. Jeg
>kan ikke rigtig finde nogen til at passe ham...

Hej Birgit!
Hvis du bor i nærheden af mig og han kan sammen med mine hunde,
vil jeg gerne passe ham.
Jeg bor i østjylland, har to små hunde af hver sit køn og bor et
sted med indhegnet have.
med venlig hilsen Connie

Fra : Søren Andersen

Dato : 02-04-05 17:38

Hejsa.
www.torsted-hundepension.dk

Hos os er hundene i centrum.

Har du spørgsmål, så ring endelig

Mvh
Anita & Søren

Fra : Sanne

Dato : 02-04-05 17:55

> [...]
> er 1 år gammel. Kan den mon godt "holde ud" at være på pension i 14 dage.
> Jeg kan ikke rigtig finde nogen til at passe ham...

Hej Birgit.

Har du prøvet Tibetanerklubbens Pasningsring ?
Det vil jeg gøre hvis jeg var dig.
Du kan finde lidt mere om det her :
http://www.tibetanerklubben.dk/feriehjælp.htm

mvh