Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Høj rente på indlån?
Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 01-04-05 14:07

Hejsa,

Skal til at starte en opsparing. Hvilke banker giver meget høje renter på
indlån? Det højeste jeg har kunnet finde er hos Alm. Brand Bank, hvor de
giver 3,15% ved indskud på over 25.000 kr. og med 5 års binding.

Nogen højere end 3,15%..?

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : David T. Metz

Dato : 01-04-05 15:18

[ ThrashDK ] wrote:

> Nogen højere end 3,15%..?

Børneopsparing i Løkken Sparekasse: 3,75 %.

David

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 01-04-05 15:24

> Børneopsparing i Løkken Sparekasse: 3,75 %.

Mange tak for dit forslag. Men jeg har ikke lige planer om at få børn, og
man kan vel ikke uden videre oprette en Børneopsparing, hvis man ikke skal
have/har børn..?

Fra : jo

Dato : 01-04-05 21:01

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

8,6% på anfordring i SAXOBANK målt i islandske kroner
Hvis man mener man tager en valutarisiko kan man fx fordele indlånene
mellem
flere valutaer fx

ISK (island) 8,6%
HUF (Ungarn) 7,97%
NZD (New Zealand) 6,7%

Renterne er endnu højere hvis man binder i flere måneder.
Oprettelse er gratis og engagement gratis og gebyr for handel er 10 USD
pr
handel.

http://www.saxobank.com/?id=824&LAN=EN&Au&1&Grp=5

PH

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 01-04-05 22:04

> 8,6% på anfordring i SAXOBANK målt i islandske kroner

Hmm.. Ser jo ganske interessant ud - men øh.. Jeg er lidt nervøs for at
sætte flere tusinde kroner ind på en internet-bank, eller i hvert fald en
udenlandsk bank via internettet. Jeg ved ikke hvorfor, men der kan vel ske
så meget, hvad ved jeg. Men her i lille Danmark kommer man måske ikke højere
end Alm. Brand Bank's 3,15%..

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-04-05 22:41

[ ThrashDK ] wrote:

> [...]
> så meget, hvad ved jeg. Men her i lille Danmark kommer man måske ikke højere

Det er ikke så meget landet, som valutaen, der gør det.

Valutaer med en høj rente har ofte en tilsvarende høj risiko for at
falde i kurs.

Det kan være lige så godt at købe en valuta med en lav rente, hvis den
så stiger (i forhold til danske kroner).

Jeg fornemmer, at du går efter en investering med høj sikkerhed, og der
kan obligationer være et godt bud, hvis de udløber på det tidspunkt,
hvor du skal bruge pengene.
Når du kigger på obligationer, skal du både se på renten og på den kurs,
du kan købe obligationen til.
Obligationen vil altid blive indløst til pålydende (typisk kurs 100), så
hvis du kan købe den til kurs 95, tjener du (ca.) 5% på kursen - plus
den rente, der bliver udbetalt.

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.

Fra : KNT

Dato : 02-04-05 08:48

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> udenlandsk bank via internettet. Jeg ved ikke hvorfor, men der kan vel ske
> så meget, hvad ved jeg. Men her i lille Danmark kommer man måske ikke

Nu er SAXO bank altså en dansk bank - men med et internationalt
arbejdsområde.
Banken er underlagt dansk lovgivning på linje med enhver anden 'filial'
eller 'internet' bank i Danmark.

Knud

Fra : jo

Dato : 03-04-05 01:18

Saxobank er en dansk bank med danske regler og en af verdens største banker
indenfor valutahandel. De har een filial, der er kæmpespor i Gentofte med
mange hundrede ansatte og banken kører forrygende og har kunder i stort set
alle lande. Du har næppe nogen risiko ved at vælge Saxobank fremfor alm
Brand, der er en minibank med dyre filialer og ganske lille.

Hvis du har en øget risiko via SAXObank er det ved at indsætte pengene i
islandske kroner eller britiske pund, hvor du får op til 5%.
Men jeg vil da næsten vove at påstå at saxobank har mindre risiko end alm
brand bank, da størrelsen er betydeligt større med meget mere opsyn end en
lille bank som alm brand.

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 03-04-05 09:50

Hej Jo,

> Du har næppe nogen risiko ved at vælge
> Saxobank fremfor alm Brand, der er en
> minibank med dyre filialer og ganske lille.

Takker for alle jeres svar.

Okay, tror alligevel jeg kigger lidt mere på SaxoBank. Men hvis nogen kan
forklare mig.. Hvad er risikoen ved at lave pengene direkte om til pund,
hvis renten er højere end danske kroner..? Pund vil vel altid være mere værd
end kroner, selvom kursen varierer lidt? Det forstår jeg ikke.. Men der skal
måske kun små kurs-udsving til, før man er i fare for at miste penge? Det
kan jeg godt se, MEN hvis det er forholdsvis store beløb man sætter ind
(20-30.000 kr. til at starte med), så kan der vel næppe ske noget slemt ved
at sætte dem ind som pund?

Øh, eller hvad?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-04-05 12:34

Den 03-04-05 10.49 skrev [ ThrashDK ] følgende:

> Hvad er risikoen ved at lave pengene direkte om til pund,
> hvis renten er højere end danske kroner..? Pund vil vel altid være mere værd
> end kroner, selvom kursen varierer lidt?

Selv små kursudsving kan gøre en stor forskel. Lad os sige, du sætter
30.000 kroner ind på en pund-konto (2.772,64 pund med dagens kurs på
10,82), der giver 5% i rente. Efter et år har du fået en rente på 138,63
pund, så du nu har i alt 2.911.27 pund.

Nu vil du hæve dine penge, men pundkursen er i mellemtiden faldet fra
10,82 til 10,49. Du får derfor udbetalt 30.539 kroner. Altså har du fået
forrentet dine penge med 539 kroner. Herfra skal trækkes evt.
omkostninger ved at have kontoen samt evt. vekselgebyr - jeg kender ikke
disse.

Havde du sat pengene ind på en konto i Sparekassen Vestsalling, havde du
fået 675 kroner i rente. Herfra skal fratrækkes omkostninger i form af
et gebyr for deres netbank på 50 kroner, en forrenting på 625 kroner.

Og det er ikke urealistisk med et kusfald som det i eksemplet, det er
udelukkende baseret på kursudsvinget i årets tre første måneder.

Går vi lidt længere tilbage i tiden, har vi set større udsving, havde du
for eksempel sat pengene ind for et års tid siden, og hævet dem da
kursen var lavest tidligere i år, havde du kun fået udbetalt 29.242
kroner - og igen skal der trækkes omkostninger fra. Ikke ligefrem den
bedste forrentning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs