Blebørn og redningsveste
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-05 15:06

Jeg læste følgende på

http://www.danskvandsport.dk/70/

Blebørn og redningsveste
De nye engangsble'er er så tætte og har så meget opdrift at de kan være
farlige for barnet. Selvom barnet har redningsvest på, kan ble'en på grund
af den kraftige opdrift (i bleen) vende barnet med rumpen i vejret. Dette
betyder at hovedet faktisk ender under vandet

mvh
JR

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jørgensen

Dato : 31-03-05 21:23

Tja - jeg havde hørt om påstanden. og den hjemmeside du henviser til ser
meget officiel ud.
Men har de testet det??

sidste år lavede jeg min egen test med min dengang ca.4 måneder gamle
datter i svømmehallen i et bassin med det morderne vand med høj
saltopløsning. (altså meget lig med saltvand)
Resultat: Hun flød lige godt og vendte sig rigtig - både med og uden ble.
Bleen blev iøvrigt ret hurtig våd. Men idag er de fleste bleer også
'åndbare'
Uden vest flød hun iøvrigt stadigvæk, blot en anelse dybere. men ikke
noget
med at den trak hende ned. Men den blev som sagt også fyldt med vand og
ikke
blyklodser

Jeg mener ikke at der er nogle blemærkerne der har plastikoverflade mere,

måske er det et gammel råd.

Uanset hvad - så syntes jeg at børn og babyer skal bære mindst
redningsvest
og evt. livline

Susanne

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-05 22:13

"Jørgensen" <cbjFJENES@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Tja - jeg havde hørt om påstanden. og den hjemmeside du henviser til ser
> meget officiel ud.
> Men har de testet det??
>

> Susanne

Jeg ved ikke om det er testet, det melder siden ikke noget om.

Men, jeg har fået bekræftet en anden historie hvor en blev smidt i vandet
med en for stor redningsvest.
hvilket resulterede i at vedkommende fik hovedet under vand.

Så måtte der være nogle med spædbørn bør man vel tænke over denne mulighed
og evt. selv test det
ved stranden eller i en svømmehal.

Eller endnu bedre, at dr blev lavet en officiel test f.eks. foranlediget
af
Søfarts Styrelsen eller Dansk Sejl Union.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-04-05 10:38

"Jan Rasmussen" <jr@ØÅÅØvejen-net.dk> skrev

> Jeg ved ikke om det er testet, det melder siden ikke noget om.
> Men, jeg har fået bekræftet en anden historie hvor en blev smidt i vandet
> med en for stor redningsvest.

Det har været debateret her i gruppen før. Kig evt på googlegroups...

Claus
--
Ting til salg
www.tersgov.dk/salg.htm