Public function - Argument not optional
Fra : Neo

Dato : 31-03-05 10:21

Hej alle

Hvad gør jeg galt her ?

Public Function MakeUSDate(RegionalDate As Variant) as Variant
If Not IsDate(RegionalDate) Then Exit Function
MakeUSdate = "#" & Month(RegionalDate) & "-" & Day(RegionalDate) & "-" &
Year(RegionalDate) & "#"
End Function

hver gang jeg kalder MakeUSDate får jeg fejlmeddelelsen "Argument not
optional" ... desværre kan jeg ikke lige gennemskue hvad der går galt

Mvh Neo

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 31-03-05 13:36

I news:424bbf0e$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
skrev Neo <neo___dk@hotmail.removethis.com>:
> [...]
>
> hver gang jeg kalder MakeUSDate får jeg fejlmeddelelsen "Argument not
> optional" ... desværre kan jeg ikke lige gennemskue hvad der går galt

Det virker da udmærket - det lyder som om, du glemmer af give parametren
RegionalDate, når du kalder funktionen.

Prøv:

Private Sub Command1_Click()
MsgBox MakeUSDate(Text1.Text)
End Sub

- hvor Text1 naturligvis indeholder en gyldig (dansk, f.eks.) dato...

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Neo

Dato : 31-03-05 14:12

Fra : Neo

Dato : 31-03-05 14:14

> [...]

> MsgBox MakeUSDate(Text1.Text)
> End Sub
>
> - hvor Text1 naturligvis indeholder en gyldig (dansk, f.eks.) dato...

Tjaa ... du har ganske ret .... ok det var nok osse blevet lidt sent i går
nat da jeg opgav

Tak for det Jens !

Vh Neo

Fra : Agner

Dato : 10-04-05 13:44

"Neo" <neo___dk@hotmail.removethis.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hver gang jeg kalder MakeUSDate får jeg fejlmeddelelsen "Argument not
> optional" ... desværre kan jeg ikke lige gennemskue hvad der går galt

'Det er bedst at ha din Function MakeUSDate As Date
'ellers får du ikke nullerne med, når der er nuller i datoen.
'Argumentet RegionalDate as Variant er OK.
'Du skal ikke medtage character "#"

Public Function MakeUSDate(RegionalDate As Variant) As Date
[...]

' Du kan også bruge Format functionen.
MakeUSDate = Format(RegionalDate, "mm-dd-yy")
End Function