Hun vil ikke kravle :o(
Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 14:04

Halløjsa

Vi har en sund og dejlig datter på snart 10 måneder. Vi vil jo gerne at
hun
snart begynder at kravle, men der sker ikke det helt store.

Den sidste måneds tid har hun kun været oppe på alle 4 og rokke frem og
tilbage.

Hun kan nemt bevæge sig rundt på gulvet ved at skubbe sig bagud på maven -
men ikke fremad. Og vi har ellers prøvet at vise hende det ved selv at
kravle rundt eller ved at hjælpe hende, men nej nej - den unge dame vil
kun
skubbe sig bagud på maven :)

Nogen der har et godt råd til hvad vi kan gøre ? Eller skal vi bare lade
tiden gå sin gang ?

Mvh

Henrik (førstegangs far... )

Fra : Michael Knak

Dato : 30-03-05 14:27

> Nogen der har et godt råd til hvad vi kan gøre ? Eller skal vi bare lade
> tiden gå sin gang ?

Hej !

Jeg kravlede ikke da jeg var barn - og jeg er stadig en sund og rask "barn"
på 190 cm og 94 kg

Min nevø som i dag er 5 år, kravlede heller ikke - og er også ganske normal
og fræk

Så lad tiden gå sin gang som du skriver

/ Michael

Fra : Mette

Dato : 30-03-05 14:29

"Henrik" <dj(a)happyhenrik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun
> skubbe sig bagud på maven :)
>
> Nogen der har et godt råd til hvad vi kan gøre ? Eller skal vi bare lade

Lad tiden gå sin gang. Min kusine sad på sin flade indtil hun en dag
besluttede sig for at gå. Hun både kravler og går fint i dag (hun er 30).
Min bror kravlede som en gal, men gik ikke før han var 21 mdr. Han går også
helt normalt i dag - også i en alder af 30.
Min egen datter var mobil fra hun var 4 mdr - hun møvede sig frem på maven
med armene, men vi så ikke noget egentligt kravleri før hun var 11-12 mdr.
På det tidspunkt havde en en jævnaldrende veninde gået og løbet i 3 måneder.
Min pointe er, at børn udvikler sig forskelligt. Og de er alle helt normale.
Jeg har endnu ikke set nogle normalt udviklede voksne, der møver sig frem på
maven eller ikke er i stand til at gå, fordi de aldrig lærte det som spæd
Jeg ventede og ventede på, at min datter ville lære at tale. Nu ville jeg
ønske, at hun engang i mellem ville holde mund
Nyd tiden hvor hun ikke kravler - så ved du altid, hvor du har hende

Fra : Lars Raaby

Dato : 30-03-05 15:10

Henrik skrev:

> Nogen der har et godt råd til hvad vi kan gøre ? Eller skal vi bare lade
> tiden gå sin gang ?

Vent og se tiden an. Hun skal nok få det lært inden hun skal i
skole. *g*
Jeg kunne heller ikke vente med at Kasper skulle begynde at
kravle. Da han så havde fået lært det syntes jeg at det ikke
kunne gå hurtig nok med at han begyndte at gå.
Nu går han rundt og snupper alle Fars ting *g* Nogle gange tænker
jeg tilbage på dengang han lå i liften. Der viste jeg da hvor han
og mine ting var. *G*

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 15:19

"Lars Raaby" <lars.raaby@gmail.com> wrote in message

> [...]
> Nu går han rundt og snupper alle Fars ting *g* Nogle gange tænker jeg
> tilbage på dengang han lå i liften. Der viste jeg da hvor han og mine

Tak for alle svarene

Vi lader tiden gå sin gang :)

Mvh

Henrik

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-03-05 16:15

"Henrik" <dj(a)happyhenrik.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for alle svarene
>
> Vi lader tiden gå sin gang :)

Det lyder rimeligt.

Mens tiden så går, kunne I måske lokke lidt ved at lægge et stykke legetøj
foran jeres datter (lige akkurat uden for rækkevidde) - når hun så prøver at
nå det, vil hun skubbe sig baglæns, og hvis I så holder en hånd bag hendes
fødder, så hun har noget at sætte af imod - så kan det være, der går en prås
op for hende: Aha, man kan altså osse komme FREMAD!
Men lad det for himlens skyld være leg og hygge på prinsessens betingelser
og ikke træning og frustration.

Hilsen Inger

Fra : Morten L.Pedersen

Dato : 30-03-05 15:45

Hej!

Lad være med at gå for meget op i dette - lad tiden gå sin gang.
Indtil vores søn lærte at gå, skubbede han sig rundt på bagdelen.
Det var først efter, han lærte at gå, at han begyndte at kravle...

mvh

Fra : Stine

Dato : 02-04-05 18:58

> [...]
> snart begynder at kravle, men der sker ikke det helt store.

> Den sidste måneds tid har hun kun været oppe på alle 4 og rokke frem og

jeg er enig med dem der allerede har svaret. jeg vil bare lige tilføje: at
stå på alle 4 og rokke er forstadiet til at kravle. Så det kommer nok snart,
hvis det kommer.

Hilsen Stine