Erik Ginnerskovs gæstebog.?
Fra : JLP

Dato : 30-03-05 07:35

Hejsa,

Jeg har sidet og rodet med den gæstebog i et stykke tid nu, jeg
kan ikke komme til at slette indlæg, nogen der ved hvordan pokker
man gør det.? Det er denne her:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/visit.asp

Mvh.
Jan
www.digitalife.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Falcon

Dato : 30-03-05 10:28

Hejsa

Har en løsning opdelt på 2 filer.
Først listes alle nyhederne op.
Fil 1

<%
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
' Hvis der er fundet poster på søgningen
DO WHILE NOT rs.EOF
id = rs("id")
dato = rs("dato")
navn = rs("navn")
%>
<%
rs.MoveNext
LOOP
Else
' Hvis der ikke er fundet poster på søgningen
Response.Write "<p>Ingen</p>"
End If
RS.Close
conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing
%>

Fil 2 (kaldet slet.asp)

<%
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
server.MapPath("../Sti/navn.mdb")

SQLstmt = "DELETE * FROM nyhed WHERE ID=" &
TRIM(Request.QueryString("id"))
Conn.Execute (SQLstmt)

conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing
response.redirect ("nyhed.asp")
%>

Det kræves dog, du beskytter den 1. fil med password.

-/ Falcon

Fra : JLP

Dato : 30-03-05 10:34

Falcon wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hejsa
>
> Har en løsning opdelt på 2 filer.
> Først listes alle nyhederne op.

Hej,

Hvad gør jeg med de to filer og hvordan tilgår jeg dem, samt
hvordan beskytter jeg fil 1 med et password.?

Mvh
Jan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-03-05 01:10

Falcon wrote:

> Har en løsning opdelt på 2 filer.
> Først listes alle nyhederne op.
> Fil 1
[klip kode]
> Fil 2 (kaldet slet.asp)
[klip mere kode]

Har du testet det på nævnte databasefil? Hvis du har og det virker, er det
faktisk noget, jeg længe har savnet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/