Newbie spgsm ang. forms.
Fra : Jonas C. Voss

Dato : 26-05-01 15:18

Hej NG

Jeg har en nyhedsbrevservice på min hjemmeside, og jeg kunne godt tænke
mig, at folk der til- eller afmelder sig prompte får besked om det,
altså en bekræftelsesmail presto. Kan det løses vha javascript, eller
kræver det serverside-funktioner?

En anden ting er, at jeg indtil videre har jeg lavet det sådan, at man
udfylder sin adresse i et felt, vælger tilmeld eller afmeld i en menu og
klikker på en send knap.
Jeg kunne godt tænke mig at lav én knap til afmeld, og én knap til
tilmeld i stedet, så brugeren slipper for at skulle vælge i menuen
først. Hvordan dælen gør man det?

Nedenunder har jeg snippet hvordan min kode ser ud.

<form action="mailto:blah@blah.dk" method="POST" enctype="text/plain">
<input name="navn" type="text" value="din e-mail adresse" size="17">
<select name="status" size="1">
<option selected>tilmeld</option>
<option>afmeld</option>
</select>
<input type="submit" value="Send">
</form>

Al hjælp vil blive værdsat.

--
MVH Jonas (web-rookie)

'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]