Corydoras ÆG
Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 29-03-05 17:12

Hejsa hvordan ser Corydorsa ægne ud og i hvilket lag lægger de dem??
Jeg har fundet nogle æg 5 cm fra overfladen og jeg syntes de er for store
til at de kan være snegle æg....

Jeg ved ikke hvad det er for en Corydoras så lad være med at spørge...

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk

Fra : Thomas B

Dato : 30-03-05 17:12

"Jabbe(4k)" <jabbe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa hvordan ser Corydorsa ægne ud og i hvilket lag > lægger de dem??

Jeg har unger af Corydoras paleatus....eller det danske handels navn Plettet
pansermalle. Der er ægene ca. 2mm store. De er gennemsigtig med en lille
sort prik inden i hvis der er befrugtet. Ægget bliver mere og mere mørkt med
tiden efter en lille uges tid klægger de. Jeg tog æg fra ruderne.

jeg ved at Corydoras paleatus og Corydoras aeneus (kobber pansermalle).
lægger æg over alt i akvariet. ruder pumper, blade osv. Andre atrter af
Corydoras maller gemmer dem i planter.

Mvh. Thomas

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 30-03-05 19:16

> [...]
>
> jeg ved at Corydoras paleatus og Corydoras aeneus (kobber pansermalle).
> lægger æg over alt i akvariet. ruder pumper, blade osv. Andre atrter af

Jeg har faktisk fjernet æggene tidligere idag, da jeg ikke regnede med at få
et svar mere...
Så jeg håber fandme at det var snegle jeg sugede ud...:)

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk