Er der nogen der kender Quick kajak'en ?
Fra : Tim Hoffmann

Dato : 29-03-05 13:26

Hej med Jer

Efter at have set Bilka bladet, er min "drøm" om en kajak kommet frem
igen.

Jeg har for 5 år siden sejlet er par timer på en sø i spanien, i/på en
sit on top kajak.

I stedet for at give 7000kr for den kajak bilka har, så har jeg kigget
på en plastic kajak der hedder QUICK, fra www.drp.dk. Og til den pris,
så kan jeg jo købe 2, så konen også kan komme med på vandet.

MEN.. Jeg har ikke så meget forstand på det, så jeg ved ikke om en
quick vil passe til mit/vores behøv. For der er jo nok forskel siden
den i bilka er dobbelt så dyr.

Planen er ikke at vi skal på ferie osv osv i dem, men mest bruge dem
som et par timers tidsfordriv når vejret er til det.
De skal bruges både i søer, åer og langs stranden.

Er det noget sådan en quick vil kunne klare ?

Håber i kan komme med lidt input inden jeg farer ud og køber et eller
andet møg

Måske der er nogen der vi anbefale en ro-klub osv. Det har ikke
rigtigt min interesse, da jeg ikke vil bruge SÅ meget tid på det. Jeg
har mange andre hobbies der skal plejes

Mvh
Tim

Fra : Peter Unold

Dato : 29-03-05 16:35

Hej

On Tue, 29 Mar 2005 14:25:44 +0200, Tim Hoffmann
<news@hoffmann-datasletdette.dk> wrote:

> Efter at have set Bilka bladet, er min "drøm" om en kajak kommet frem
> igen.

Dejligt. Der er rigtig mange der opdager kajakken i disse år - med god
grund synes jeg.
Jeg har ofte lidt ondt af jer sejlere, der tilbringer så meget tid på land
med at arbejde på jeres skibe.

> Planen er ikke at vi skal på ferie osv osv i dem, men mest bruge dem
> som et par timers tidsfordriv når vejret er til det.
> De skal bruges både i søer, åer og langs stranden.
>
> Er det noget sådan en quick vil kunne klare ?

Ja det kan den sagtens. For de fleste begyndere er alene det at sidde i en
kajak så fantastisk, at det ikke betyder så meget om det er den ene eller
anden kajak - når blot den føles stabil.

Men skulle jeg købe kajak i den prisklasse ville jeg kikke på kajakkerne
her:
http://www.jollen.dk.

[...]
> Måske der er nogen der vi anbefale en ro-klub osv. Det har ikke
> rigtigt min interesse, da jeg ikke vil bruge SÅ meget tid på det. Jeg
> har mange andre hobbies der skal plejes

http://www.kano-kajak.dk kan du finde en liste over danske
kajakklubber. Efter min mening er medlemsskab af en kajakklub både den
bedste og billigste måde at komme i gang med kajakroning på. Desværre har
kajakklubberne i de store byer et problem med lange ventelister.

med venlig hilsen
Peter / Århus Havkajakklub

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 30-03-05 10:11

>Ja det kan den sagtens. For de fleste begyndere er alene det at sidde i en
>kajak så fantastisk, at det ikke betyder så meget om det er den ene eller
>anden kajak - når blot den føles stabil.
Lyder godt. Det var også hvad jeg regnede med. Og da det mest er til
søndagshygge ved stranden, så vil jeg helst ikke ofre for mange penge
på det. (Hint. Konen

>Men skulle jeg købe kajak i den prisklasse ville jeg kikke på kajakkerne
>her:
>http://www.jollen.dk.
Så er man oppe på 5500 igen, og *2 så er vi på 11kkr. Jeg tror jeg
prøver 2 af de billige plastic quick'er. Så må vi se om vi blive bidt
af det, og vil ofre lidt mere til næste "sæson"

> [...]
>bedste og billigste måde at komme i gang med kajakroning på. Desværre har
>kajakklubberne i de store byer et problem med lange ventelister.
Vi bor i Næstved, men da jeg kun regner med at vil bruge et par timer
engang imellem de andre hobbies, så vil jeg ikke melde mig ind i en
klub, men bare padle rundt langs stranden i stedet for at bade, dykke.
Så en klub bliver nok ikke attraktiv for mig, selv om det nok er
billigere at kunne låne sig frem.

Tak for hælpen

Tim

Fra : HKN

Dato : 29-03-05 20:20

"Tim Hoffmann" <news@hoffmann-datasletdette.dk> wrote in message
> [...]
> på en plastic kajak der hedder QUICK, fra www.drp.dk. Og til den pris,
> så kan jeg jo købe 2, så konen også kan komme med på vandet.

Yep - som du skriver *plastic* - og det er hvad du får. Hvis du bliver
grebet af det, så står du med noget du vil finde ubrugeligt efter 1 måned,
og som du får svært ved at komme af med til en fornuftig pris.

> MEN.. Jeg har ikke så meget forstand på det, så jeg ved ikke om en
> quick vil passe til mit/vores behøv. For der er jo nok forskel siden
> den i bilka er dobbelt så dyr.

Ja, men der findes dog gode kajakker midt imellem - f.eks
http://www.nauticmarine.dk/havkajak/havkajak_tilbud.htm

Husk på at du også skal have pagaj m.m. til den billige!

> Planen er ikke at vi skal på ferie osv osv i dem, men mest bruge dem
> som et par timers tidsfordriv når vejret er til det.
> De skal bruges både i søer, åer og langs stranden.
>
> Er det noget sådan en quick vil kunne klare ?

Ja - men som sagt - det *holder* ikke i længden.

> [...]
>
> Måske der er nogen der vi anbefale en ro-klub osv. Det har ikke
> rigtigt min interesse, da jeg ikke vil bruge SÅ meget tid på det. Jeg

Der er masser af gode roklubber - hvor der også er mange kajakroere, som
er
flinke til at give tips og tricks. Lad være med at betale 2.500,- for et
week-end kursus!

Mvh
Henrik

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 30-03-05 10:16

>Yep - som du skriver *plastic* - og det er hvad du får. Hvis du bliver
>grebet af det, så står du med noget du vil finde ubrugeligt efter 1 måned,
>og som du får svært ved at komme af med til en fornuftig pris.
Ja, det har jeg også tænkt op. Men jeg tror nu heller ikke jeg vil af
med dem. Hvis jeg bliver bidt af det, og vil have noget "større", så
bliver de gamle brugt til backup, venner, sommerhuskajak eller sårn
noget. Jeg blev endda tilbudt at forhandleren ville købe dem tilbage
hvis jeg fandt ud af at jeg ville have noget bedre. Men når prisen
ikke er større, så tror jeg ikke det bliver relevant.

>Ja, men der findes dog gode kajakker midt imellem - f.eks
>http://www.nauticmarine.dk/havkajak/havkajak_tilbud.htm
>
>Husk på at du også skal have pagaj m.m. til den billige!
Jeg har kigget lidt på dem lidt i mellem. Det ku godt være jeg skulle
kigge lidt mere på dem. Mht til pagaj, så er der pagaj med til den
billige. Så jeg skal kun ud og have fat i en redningsvest, så skulle
jeg være sejlende.

>Der er masser af gode roklubber - hvor der også er mange kajakroere, som
>er
>flinke til at give tips og tricks. Lad være med at betale 2.500,- for et
>week-end kursus!
Go ide. Kunne være jeg skulle sætte en quick i vandet 100m fra en
roklub, og så lige sejle forbi og få lidt hints

Tak for dine input, jeg tror jeg kører forbi den lokale kajakgut i
weekenden og kigger endnu engang på udvalget, inden jeg bestemmer mig

Mvh
Tim

Fra : HKN

Dato : 30-03-05 22:31

> Tak for dine input, jeg tror jeg kører forbi den lokale kajakgut i
> weekenden og kigger endnu engang på udvalget, inden jeg bestemmer mig

Som du selv skriver, så er forhandlerne ofte villige til at bytte ind,
hvis
man køber noget dyrere inden for en rimelig tidshorisont.

Men mon ikke du ender i samme situation som jeg, da jeg
investerede........... (da jeg så Quick'en forstod jeg hvorfor den er så
billig!)

God fornøjelse

Mvh
Henrik

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 31-03-05 08:29

> [...]
>
>Men mon ikke du ender i samme situation som jeg, da jeg
>investerede........... (da jeg så Quick'en forstod jeg hvorfor den er så
Ja, jeg sidder også og bliver lidt i tvivl nu. Måske det alligevel
kunne være rart at få noget med lidt mere "guf" i.. 5500,- så kunne
jeg få en med 2 vandtætte "huller" i. Også af plastic så den skulle
kunne "sejles" op på land... Måske jeg skulle spare lidt på havemanden
og så ofre de 2kkr mere.

>God fornøjelse
Tak skal du have.
Så må jeg jo se om jeg ka nå at finde den inden weekenden

Tak for hjælpen

Tim

Fra : HKN

Dato : 31-03-05 19:31

> [...]
> jeg få en med 2 vandtætte "huller" i. Også af plastic så den skulle
> kunne "sejles" op på land... Måske jeg skulle spare lidt på havemanden

Med fare for at lyde arrogant - så er Quick'en altså noget billigt l...! -
så fik jeg det ud Den ikke kun føles sådan, den ser også sådan ud IRL.

Jeg købte Artic'en hos Nautic, og den er lige til at styre op på stranden,
og jeg kan tage madpakken og kaffen med

(og nej, jeg får ikke kommision af salget)

Mvh
Henrik

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 31-03-05 20:55

> Med fare for at lyde arrogant - så er Quick'en altså noget billigt l...! -
> så fik jeg det ud Den ikke kun føles sådan, den ser også sådan ud IRL.
ja, du har ret. Jeg har set den.

> Jeg købte Artic'en hos Nautic, og den er lige til at styre op på stranden,
> og jeg kan tage madpakken og kaffen med
Jeg er overbevist . Jeg har bestilt den i grøn, og skal hente den
lørdag eftermiddag. Så må vi se om jeg skal i vandet for første gang på
søndag Det bliver koooooldt

> (og nej, jeg får ikke kommision af salget)

Vi ses på vandet

Tim

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 03-04-05 12:08

Ja nu er jeg så kommet hjem fra mit besøg hos KajaKaj

Og overalt i og på bilen er det kajakudstyr...
Det startede med keg ville have en quick.. Men nu er jeg den måske
lykkelige ejer af 2 stk Artic med 2 vandtætte skotter. 2 pagajer, 2
redningsvejste og 2 "kjoler"

Så nu håber jeg faenme at det er sjovt

Nå.. jeg vil ud og prøve.

Vi ses
Tim

Fra : Steffen Skov

Dato : 05-04-05 20:23

"Tim Hoffmann" <news@hoffmann-data.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det startede med keg ville have en quick.. Men nu er jeg den måske
> lykkelige ejer af 2 stk Artic med 2 vandtætte skotter. 2 pagajer, 2

Føj for pokker - hvor har det da også bare været et rædselsfuldt vejr i
weekenden!
Hilsen
Steffen

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 06-04-05 07:37

>Føj for pokker - hvor har det da også bare været et rædselsfuldt vejr i
>weekenden!
Yup. Vandet ku da godt se at blive lidt varmere

Jeg fik prøvet min kajak, iklædt våddragt. Men det var stadig lidt
koldt når jeg skulle finde ud af hvordan jeg kom op i kajaken uden den
"rullede" rundt. Men jeg lærer det nok engang.
Jeg har i hvert faldt fundet et dejligt sted hvor der lige så langt
jeg ka se ikke er mere end 50cm dybt. Så det er nok et godt begynder
sted

Nu må der godt komme lidt sol igen, så vil jeg have konen med ud

Mvh
Tim