Afsende mails i Plain Text - ikke HTML
Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-03-05 22:55

Da jeg har konstateret problemer, bl.a. hos mig selv i Outlook
Express, vil jeg gerne afsende mine mails i almindelig tekst og ikke i
HTML. Mine nyhedsmails vil alligevel kun bestå af tekst.

Udvikleren af programmet (WebInsta Mailing Manager) siger jeg skal
ændre "noget" i følgende linier, men henviser mig til Google for at
finde ud af hvordan det skal gøres. Nå ja, programmet er gratis, så
mere kan man vel ikke forlange?

Hvem kan hjælpe med dette:

$v_html=str_replace("{slink}","<a
href=".$website.$relative_string."verify=".$makepass.">",$email_verify_message);

$v_html=str_replace("{/slink}","</a>",$v_html);
$email_message.="<br>".$v_html ;

Problemet er, at når jeg submitter med min egen mailadresse for at
teste, modtager jeg også godt nok en mail hvor jeg skal bekræfte min
tilmelding, men det der står mellem {slink} og {/slink} er usynligt i
min Outlook Express. Jeg har ellers ingen problemer med at læse
HTML-mails og udvikleren, der som test blev submitted, har ingen
problemer i sin mailklient.

Mystisk!!! (eller hyr?)

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Claus Agerskov

Dato : 30-03-05 14:37

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> href=".$website.$relative_string."verify=".$makepass.">",
> $email_verify_message);
> $v_html=str_replace("{/slink}","</a>",$v_html);

Alt i alt vil jeg omskrive det til:

$email_message=$email_thank_message\n\n";
$bekraeft="\n\nBekræft ved at åbne nedenstående link i en browser:\n\n";
$bekraeft="<".$website.$relative_string."verify=".$makepass.">\n\n";
$v_html=ereg_replace("\{slink\}.*\{\/slink\}",
$bekraeft,
$email_verify_message);
$email_message.=$v_html;

De herligste hilsner

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-03-05 00:31

Den Wed, 30 Mar 2005 15:36:42 +0200, skrev Claus Agerskov:

> [...]
>$bekraeft="<".$website.$relative_string."verify=".$makepass.">\n\n";
>$v_html=ereg_replace("\{slink\}.*\{\/slink\}",

Bortset fra et missing gåseøje i den første linie, ser det jo ganske
fornuftigt ud (just kidding - jeg har ikke en dyt forstand på finere
PhP

Nu modtager jeg så en mail med følgende indhold i almindelig tekst:
"Tak for din tilmelding til nyhedsbrevet fra gruppen for Dyrevelfærd.
Klik venligst på dette for at bekræfte din tilmelding til nyhedsbreve
fra Gruppen for Dyrevelfærd".

Som du kan se i sætningen "Klik venligst på dette for at bekræfte..."
mangler der noget mellem "dette" og "for".

Teksten snupper den fra de presets man kan indstille i
administrationsdelen:

Takke besked: "Tak for din tilmelding til nyhedsbrevet fra gruppen for
Dyrevelfærd".

Godkend email tilmelding: "Klik venligst på dette {slink}link{/slink}
for at bekræfte din tilmelding til nyhedsbreve fra Gruppen for
Dyrevelfærd".

Jævnfør ovenstående mangler "{slink}link{/slink}" altså nu helt i den
flade mail jeg/man modtager.

Desværre fører det jo nok for vidt, da systemet (WEBinsta, noget
GPL-snadsk) består af over 200 filer. Problemet er bare, at udvikleren
påstår at han aldrig har fået raporteret fejl om denne takke- og
bekræftelsesmail og derfor udelukker han at der kan være en fejl og så
står jeg jo bare der og glor....

Mit oprindelige problem er, at linket ikke er synligt i mit Outlook
Expres og det er det der har affødt den tanke hos mig, at lave den om
til plain text.

Venlig hilsen
Kurt Hansen