Image-rollovers
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 28-03-05 22:44

Hej gruppe!
Jeg vil gerne lave en image-rollover effekt i min applikation, men kan ikke
finde noget om dette på nettet (Google)..
Jeg finder kun sider om JavaScript-rollovers til hjemmesider, men da det er
en VB6-applikation kan dette ikke bruges.
Er der nogle af jer geniale hoveder, der kan lede mig på rette vej, evt.
skrive en bid kode jeg kan bruge/skrive videre på?

På forhånd tak!

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Niels Henriksen

Dato : 28-03-05 23:32

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Er der nogle af jer geniale hoveder, der kan lede mig på rette vej, evt.
> skrive en bid kode jeg kan bruge/skrive videre på?

Brug MouseMove eventen og den bliver aktiveret når du fører musen over det
objekt du har valgt.

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 30-03-05 16:46

> Brug MouseMove eventen og den bliver aktiveret når du fører musen over det
> objekt du har valgt.

Ja, men hvad så når den skal skifte tilbage til det originale billede (når
man fjerner musen fra billedet igen)?

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Niels Henriksen

Dato : 03-04-05 18:54

> Ja, men hvad så når den skal skifte tilbage til det originale billede (når
> man fjerner musen fra billedet igen)?

Så bruger du

Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single,
Y As Single)

Altså du læser om musen er ude på formen. Det kræver blot at du har lidt
mellemrum mellem dine kontroller.

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 05-04-05 12:54

> [...]
> Single, Y As Single)
>
> Altså du læser om musen er ude på formen. Det kræver blot at du har lidt

Super! Det virker.
Tak for det...

MVH Jonas (aka Juke)