Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Boliglån
Fra : Soeren

Dato : 28-03-05 21:54

Vores bank har netop givet tilbud på et boliglån til dækning af pantebreve,
udbetaling mm. Renten er rimelig (6,5), men den er variabel. Det virker
ekstremt risikablet på mig, da der er tale om over en halv mio.

Er det standard, eller kan vi forvente at kunne indhente et bedre tilbud
andetsteds?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Anders Mørk

Dato : 29-03-05 07:23

> Er det standard, eller kan vi forvente at kunne indhente et bedre tilbud
> andetsteds?

Et alternativ til at lade banken finansiere en hushandel, kunne vel være at
aftale en sælgerpantebrev med sælgeren af huset. Her kan man sikkert sagtens
aftale en fast rente i stil med de 6,5%. Du har sikkert allerede fået et
forslag på denne type finansiering af ejendomsmægleren.

Venligst,
Anders

Fra : Soeren

Dato : 29-03-05 18:35

Hej Anders

Tusind tak for tippet. Spørgsmålet er om banken vil sluge "resten af
pakken", men jeg vil bestemt gå videre med dit råd.

Venligst,
Søren