Bruge "string" fra en form i en anden form~
Fra : Brian Oestergaard

Dato : 28-03-05 18:36

Hej

Kan man i et projekt med flere forms trække værdien af en "string" fra en
form til en anden ?

På forhånd tak for svar/hjælp.

Brian Østergård

Fra : Per

Dato : 28-03-05 18:49

Brian Oestergaard < mantabrianREMOVE@hotmail.com > skrev følgende:

> Hej
>
> Kan man i et projekt med flere forms trække værdien af en "string" fra en
> form til en anden ?
>
> På forhånd tak for svar/hjælp.

Hej Brian

Du kan f.eks. erklære din stringvariabel i et module (en bas-fil).
Defineres som public.
Så er der adgang til din variabel fra alle forms i projektet.

Per

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 28-03-05 20:31

"Per" <Jensenp@Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Defineres som public.
> Så er der adgang til din variabel fra alle forms i projektet.

Hej

Tak for svar.

Det med moduler er helt nyt for mig.

Er det muligt at overføre 10 "strings" til modulet uden at skulle flytte
funktionen fra formen over i modulet ?
Hvis ikke så vil det nok kræve nogle ret store ændringer i hovedformen

Det som det skal bruges til er at jeg læser nogle settings ind fra en
ini-fil, man kan så i den oprindelige form vælge mellem 3 forskellige
settings. Nu skal jeg bruge disse settings i en anden form.

Håber ovenstående er bare lidt forståligt

Brian Østergård

Fra : Niels Henriksen

Dato : 28-03-05 21:08

"Brian Oestergaard" <mantabrianREMOVE@hotmail.com> wrote in message

Hej Brian

En korrekt måde at kode på er at have alt din kode i moduler eller classes.
Når der så sker en event på din form, så kalder du blot den pågældenden
funktion i modulerne.

Så er du også uden om det med at skulle fare frem og tilbage mellem form og
moduler.

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : Per

Dato : 28-03-05 21:17

> [...]

> settings. Nu skal jeg bruge disse settings i en anden form.
>
> Håber ovenstående er bare lidt forståligt

Hej Brian,

> Håber ovenstående er bare lidt forståligt

Øheee... ikke 100% - så jeg svarer sådan lidt i blinde )

Istedet for at definere dine strenge enkeltvis i din procedure eller
funktion kan du bare definere dine 10 stringe enkeltvis i et modul -
eller måske lidt mere elegant som et array i modulet:

Public minestrenge(9) As String

og som tidligere skrevet, så er der adgang til arrayet fra alle forms i
projektet.

Per

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 28-03-05 21:37

> [...]
>
> Public minestrenge(9) As String
>
> og som tidligere skrevet, så er der adgang til arrayet fra alle forms i

Hej

Du tydede åbenbart mit sprøgsmål korrekt )

Det var lige "Public" jeg ikke havde fattet. Nu må jeg hellere vente med at
teste det indtil i morgen, ellers kommer jeg vist ikke i seng

Og som Niels Henriksen skriver så var det nok en bedre ide at have hele
funktionen i koden, men det orker jeg ikke skrive om lige nu i hvert fald.

Tusind tak for hjælpen til jer begge to.

Brian Østergård

Fra : Agner

Dato : 10-04-05 15:27

"Brian Oestergaard" <mantabrianREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan man i et projekt med flere forms trække værdien af en "string" fra en
> [...]

Det lyder som om du ønsker at lagre nogle Strings, som
du bruger igen og igen. Så du har den mulighed at erklærer
disse strings som constanter. Det skal du gøre øverst i et
module.bas (i modulets declaration section)
sådan:

Const pi = "3.14156592358979" 'pi
Const Ole = "Ole Flemming Hansen"

Nu kan du bruge Ole og pi overalt i projectet.
-Det er nemmere end både at huske og skrive
pi med 14 decimaler.

agner

Fra : Agner

Dato : 11-04-05 18:34