Rimelig backup-løsning
Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 26-05-01 12:46

Hejsa..

Nu går det ikke længere, nu skal der tages backup!

Men hvilken løsning skla man vælge...når det ikke skal koste en halv
million?

Jeg har lidt erfaringer med HP's DAT-24, altså baseret på DDS-bånd....

Men jeg har også kigget lidt på noget SLR7 - er det bedre?

Budgettet siger gerne under 10K, hvilket bagge ovenfor kan
tilfredsstille...men det udelukker vel DLT?

Hvad er fordele og hvad er ulemper ved de forskellige teknologier?

Hastigheden er for mig næsten underordnet, kapaciteten skal være på mindst
ca. 20GB og da båndene skal transporteres må de gerne være små.

Der må være en masse, der har holdninger og viden om dette?

MAnge hilsner,

/Kasper

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 26-05-01 13:17

Jeg bruger selv en HP DAT station og synes det fungerer aldeles
glimrende. Dog er min en 4/8 da alt hvad jeg tager backup af pt. kun
fylder ca. 2Gb. Men efter min mening er der en vigtig ting man skal
huske når man køber backup løsning og det er at hele ens backup _skal_
kunne ligge på _et_ medie, da det ellers bliver for besværligt at tage
backup hvilket efterhånden betyder at man ikke får gjort det.

Mvh. Brian

Fra : Ib Uhrskov

Dato : 26-05-01 14:19

Hej Kasper

I firmaet havde vi også brug for mere end 4/8, så vi har købt en OnStream
15/30 scsi tapestation. Den kører ret godt, og vi har ikke haft nogle
problemer med at bruge den. Den har sit eget backupprogram med, men kan også
bruges fra BackupExec mf.

Kik på www.onstream.com

/ibber

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 26-05-01 16:02

Hejsa...

I forhold til andre typer er On-stream jo ret billigt i forhold til
kapaciteten. Omvendt er den vist mindre udbredt. Er der andre der har pro's
eller con's på denne teknologi?

Mvh,

/Kasper

Fra : JK

Dato : 26-05-01 18:14

"Kasper Carøe Olsen" <kco@vu.dk> wrote in message
> Nu går det ikke længere, nu skal der tages backup!
> Men hvilken løsning skla man vælge...når det ikke skal koste en halv
> million?
[snip]

køb en autoloader (mindre besvær - den tar' selv backup i de intervaller du
definerer) og brug Veristas backup software.

/JK