Pensionsudbetaling engangsbeløb eller rate~
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-03-05 12:51

Hej

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe. Hvis ikke beklager jeg.

Jeg står og vil gerne hjælpe min far. Han kan nu få udbetalt sin
pensionsopsparing, og skal nu til at tage stilling til om han vil have hele
beløbet på en gang eller om han vil have det i rater de kommende år.
Er der nogen faldgrupper her eller noget som man skal være specielt
opmærksom på?

Jeg har tidligere hørt eksempler på folk som har fået mindre folkepension
pga. at de havde valgt rater..!! Er der nogen som kender til fakta?

Mine forældre bor i ejerbolig, hvis det gør en forskel. De overvejer dog på
sigt at sælge og købe en andel eller bo til leje. Det er de blevet rådet
til, da det skulle være billigere....!!

--
Mvh.
Henrik